စာေရးသူေတြးေနမိတာက ငါစာေရးေနတာဘာေၾကာင္႕လဲ ဘာလို႕ေရးေနတာလဲ ဂုဏ္မက္လို႕လား လာဘ္လာဘအတြက္လားဘ၀တခုရဲ႕ရိကၡာအတြက္ဆိုရင္ေတာ႕မေရးပါနဲ႔လူေတြအသိဥာဏ္ရေစခ်င္တဲ႔
ဆႏၵသက္သက္ဆိုရင္ေတာ႕ေရးပါဟုေတြးေတာကာ ကိုယ္႕ကိုကို ျပန္ဆံုးမရင္း…
ေရွြက်င္ဆရာေတာ္ၾကီးကိုသတိရလို႕ဆရာေတာ္ၾကီးရဲ႔ရိကၡာအတြက္သိကၡာအပ်က္မခံပံုေလးကို
အတုယူေစခ်င္တဲ႔ဆႏၵရယ္ေၾကာင္႕လည္းေကာင္းမိမိေရးရသည္မွာမိမိသိသည္႕စာေပဗဟုသုတ
စာရွဳ႕သူတို႕အားသိေစခ်င္တဲ႔ဆႏၵရယ္ေၾကာင္႕လည္းေကာင္း ေရွြက်င္ဆရာေတာ္ၾကီးအေၾကာင္းေရးလိုက္မိပါတယ္။
တခါတံုးက မင္းတံုးမင္းၾကီးကေရွြက်င္ဆရာေတာ္အပါအ၀င္ဆရာေတာ္အခ်ိဳ႕ကိုဥယ်ဥ္ေတာ္ကိုပင္႕ဖိတ္လိုက္ပါတယ္
ဆရာေတာ္ေတြဥယ်ဥ္ေတာ္သို႕ေရာက္ေနေပမဲ႔မင္းတံုးမင္းၾကီးေရာက္မလာေသးတာေၾကာင္႕ ဆရာေတာ္ေတြ ဥယ်ဥ္ေတာ္အတြင္းအေညာင္းေျပ လွည္႕လည္ၾကည္႕ရွဳေတာ္မူေနပါတယ္။
ေရွြက်င္ဆရာေတာ္တုိ႕လည္းေနရာကထျပီး လမ္းေလ်ွာက္ရင္းသစ္ပင္တပင္ေအာက္အေရာက္မွာ သစ္ကိုင္းတကိုင္းကိုလွမ္းကိုင္ျပီးရပ္ေနလိုက္ပါတယ္။
ဆရာေတာ္သစ္ကိုင္းကိုကိုင္းထားဆဲမွာ မင္းတံုးမင္းၾကီးေရာက္လာပါတယ္ ဒါေပမဲ႔ ဆရာေတာ္ကသစ္ကိုင္းကို ကိုင္းထားဆဲ ကိုင္ထားတဲ႔သစ္ကိုင္းကိုလွြတ္ျခင္းမျပဳပါဘူး။
ကိုင္ျမဲကိုင္ထားလ်ွက္ပါ လက္ကေျမွာက္ျပီးသစ္ကိုင္းကိုကိုင္ထားတာဆိုေတာ႕ခ်ိဳင္း(ဂ်ိဳင္း)ေမြးေတြကအထင္သားေပၚေနတာေပါ႕
ခ်ိဳင္း(ဂ်ိဳင္း)ေမြးေတြအထင္သားေပၚေနေပမဲ႔ဆရာေတာ္လက္ကိုလံုး၀ျပန္မရုပ္သိမ္းပါ။
ေနျမဲတိုင္းေနေနေတာ႕ ဆရာေတာ္တပါး၀င္ေျပာပါတယ္” ေရွြက်င္ဆရာေတာ္က မင္းတံုးမင္းၾကီးကို ခ်ိဳင္း (ဂ်ိဳင္း)ေမြးေတြလွစ္ျပေနတာလား လို႕ေျပာလိုက္ပါတယ္။
တကယ္တမ္းေရွြက်င္ဆရာေတာ္က ဘုရားေဟာစာေပအတိုင္းေနထိုင္လိုက္တာပါ မဟာနိေဒၵသပါဠိေတာ္မွာ ၾကည္ညိဳမွဳကိုေရွ႕ရွဳ႕ျပီး ေနထိုင္မွဳကိုျပဳျပင္ျခင္း ကုဟန ပုဂၢိဳလ္မျဖစ္ေအာင္ေနျမဲတိုင္းေနထိုင္လိုက္တာပါ၊
လာဘ္လာဘကိုေတာင္းတျပီးသူတပါးၾကည္ညိဳေအာင္ေနထိုင္မွဳကို ျပဳျပင္လိုက္ရင္ ေကာက္က်စ္စဥ္းလဲတဲ႔ ကုဟနပုဂၢိဳလ္ျဖစ္တတ္ပါတယ္။
ကုဟန ေကာက္က်စ္စဥ္းလဲလို႕ရတဲ႔ လာဘ္လာဘဟာလဲသမၼာအာဇီ၀နဲ႔ ရတဲ႔ပစၥည္းမဟုတ္ေတာ႕ပါဘူး ရလာတဲ႔ပစၥည္း၀တၳဳကိုသံုးမိခဲ႔ရင္အာဇီ၀ပါရိသုဒၶိပ်က္ပါတယ္ဒါေတြကိုသိတဲ႔ေရွြက်င္ဆရာေတာ္က
ေနထိုင္မွဳမျပင္ဘဲေနလိုက္တာပါ။
ခုေခာတ္လူေတြဟာ မိမိရဲ႔ဂုဏ္သိကၡာကို ဘ၀တခုေကာင္းစာဖို႕အတြက္ေငြေက်းဥစၥာေတြနဲ႔ လျဲပစ္လိုက္က်တယ္ တကယ္ေတာ႕ မိမိရဲ႔ရိကၡာအတြက္ မိမိမွာရွိတဲ႔ ဂုဏ္သိကၡာကိုမလဲသင္႕ပါဘူး။
ငါးရာငါးဆယ္ မဟာသုတေသာမဇာတ္မွာ စြန္႕ရမည္႕အရာ အဆင္႕ဆင္႕ကိုျပထားတာေတြ႕ရပါတယ္ ပထမအဆင္႕ကလက္ေျခစတဲ႔ကိုယ္အဂၤါနဲ႔ပစၥည္း၀တၳဳတခုခုစြန္႕ဖို႕ၾကံဳလာရင္ပစၥည္း၀တၳဳကိုစြန္႕ဖို႕၀န္မေလးပါနဲ႔ ပစၥည္း၀တၳဳဆိုတာ အခ်ိန္မေရြးရွာၾကံလို႕ရလို႕ပါ။
ဒုတိယအဆင္႕ကမိမိရဲ႔အသက္နဲ႔ကိုယ္အဂၤါတခုခုစြန္႕ဖို႕ၾကံဳလာရင္လက္ေျခစသည္႕ကိုယ္အဂၤါကိုစြန္႕ဖို႕၀န္မေလးပါနဲ႔ ကိုယ္အဂၤါပ်က္စီးတာဟာ ျပဳျပင္လို႕ရပါတယ္ မိမိရဲ႔အသက္ရဖို႕ဆိုတာမလြယ္ကူပါဘူး။
တတိယအဆင္႕က ကိုယ္က်င္႕သိကၡာနဲ႔ပစၥည္း ၀တၳဳ ကိုယ္အဂၤါ လက္ ေျခ စြန္႕ဖို႕တခုခုၾကံဳလာရင္ ပစၥည္း၀တၳဳ ကိုယ္အဂၤါ လက္ေျခေတြကိုစြန္႕ပစ္လိုက္ပါ ကိုယ္႕က်င္႕သိကၡာကိုေတာ႕ဘယ္ေသာအခါမွ အပ်က္အစီးမခံပါနဲ႔ လူေတြေျပာေနတဲ႔ ရိကၡာအတြက္ေတာ႕သိကခာေတာ႕အပ်က္မခံဆိုတာ ငါးရာငါးဆယ္ မဟာသုတေသာမဇာတ္ကလာတာပါ။
ခု လူ႕ေလာကၾကီးထဲမွာ လူေတြက ရိကၡာအတြက္ဆို သိကၡာေတြဘာေတြ နားလည္ဟန္မတူေတာ႕ဘူး လုပ္ရဲလာတာေတြေတြ႕ေနၾကျပီ ဟိရိ ၾသတၱပၸ ဆိုတာ ဘာလဲလို႕ေမးေနရျပီ။
ျမတ္ဘုရားကေတာ႕လူဟာ ဟိရိ ၾသတၱပၸ မရွိရင္ တိရစၦာန္နဲ႔အတူတူပါပဲ ဟိရိ ၾသတၱပၸ တရားႏွစ္ပါးဟာေလာကၾကီးကိုကာကြယ္ေစာင္႕ေရွာက္တဲ႔တရားႏွစ္ပါးပဲ ဒါေၾကာင္႕ စာေရးသူေျပာခ်င္တာကမိမိရဲ႕ဂုဏ္သိကၡာကိုဘ၀အတြက္ရိကၡာျဖစ္တဲ႔ေငြေက်းဥစၥာနဲ႔ဘယ္ေသာအခါမွ
မလဲမိပါေစနဲ႔ ရလာတဲ႔တခဏတာဘ၀ေလးကို အက်ိဳးရွိရွိ အသံုးခ်တတ္ဖို႕တိုက္တြန္းလိုပါတယ္။
ရိကၡာအတြက္ေတာ႕
သိကၡာေတာ႕အပ်က္မခံ
လူသလွြားမွာလည္း
မုသားလွ်ာ သကာဖံုး
ျပံဳးပန္းမပန္
ႏွလံုးခါးနဲ႔လည္းအေကာက္မၾကံ
ေဖာက္ျပန္တဲ႔ လမ္းကိုလည္းမေလ်ွာက္
ဘ၀တာေရတပြတ္မွာ
အလွမပါလို႕ အေနခက္ေပမဲ႔
ခဏတာ အသေရ ပ်က္မွာကိုေတာ႕
ေသမွာထက္ေၾကာက္။။။ဓမၼစမ္းေရေသာက္သံုးနိဳင္ပါေစ……
0 comments:
Enregistrer un commentaire