လူေတြဟာခဏသာလူ႕ဘဝေလးကို သူတို႕ေနရတာအၾကာၾကီးလို႕ထင္မွတ္ေနၾကတယ္ အခ်ိန္တိုင္းမိနစ္တိုင္းေျပာင္းလႊဲေနတာသတိမထားမိၾကဘူး၊ခဏရဲ႔သေဘာတရားကိုနားမလည္ၾကဘူး၊ ခဏရဲ႔သေဘာကိုဆရာပါရဂူကခုလိုေလးေရးဖြဲ႕ထားေသးတယ္။
‘ခဏိက’ သို႔မဟုတ္ ‘ခဏဘဂၤုရ’ ၏ အနက္ အဓိပၸာယ္သည္ ‘တခဏသာ ခံစားျခင္း’ လို႔အဓိပၸါယ္ရတယ္။ ခဏိက သေဘာကို နားလည္ျခင္းသည္ တစ္ခဏျပီး တစ္ခဏ ( သို႔မဟုတ္ ) ခဏတိုင္း၊ ခဏတိုင္း ေနျခင္း၊ အသက္ရွင္ ေနထိုင္ျခင္း ျဖစ္သည္။
မိမိတို႔ လက္ထဲ၌ ပစၥဳပၸန္ တခဏမွ တစ္ပါး အျခား မရွိ ဟု ဆိုလိုသည္။ ယင္း အခ်က္ကုိ နားလည္သည္ ႏွင့္ တစ္ျပိဳင္နက္ – ‘မည္သူ႕ ထံတြင္မွ ခဏ ႏွစ္ခု တျပိဳင္တည္း ရွိမေနေၾကာင္း’ ထပ္ဆင့္ သေဘာေပါက္ျပီး ျဖစ္လိမ့္မည္။
ခဏတစ္ခဏဆိုသည္မွာေရာက္လာျပီးေနာက္ထြက္ခြာသြားသည္႕သေဘာပါပဲ။ ခဏၾကာေတာ႔အျခားတစ္ခဏေရာက္လာျပန္သည္။ ကိုယ္႕ဆီယင္းခဏတစ္ခဏသာေနခြင္႕ရွိသည္။
ယင္း တခဏ အတြင္း မည္သို႔ မည္ပံု ေနထိုင္ မည္နည္း။ ယင္း ေနနည္း ထိုင္နည္းသည္ ဘဝေနနည္း ထိုင္နည္း အတတ္ပညာ ပင္ ျဖစ္သည္။ ပိုင္ဆိုင္ေသာ ခဏ တစ္ခဏ ကို ခ်န္ရစ္၍ အျခား တစ္ခဏသို႔ ကူးသြားျခင္းသည္ သာမာန္ ဘဝ ေနနည္း ျဖစ္သည္။ ပိုင္ဆိုင္သည့္ ခဏ တစ္ခဏ ၏ နက္ရွိဳင္းရာ သို႔ ဆင္း သြားျခင္း သည္သာ ဝိေသသ ထူးျခားသည့္ ဘဝေနနည္း ျဖစ္သည္။
ေလာကီ လူ႕ဘဝ အမ်ားေနထိုင္ၾကသည့္ အနက္အဓိပၸာယ္မွာ ယခု ပစၥဳပၸန္ ခဏကို ေနာက္ တစ္ခဏ အတြက္ စြန္႔လႊတ္ပစ္လိုက္ျခင္း ျဖစ္သည္။ ေနာက္ ခဏကို အျခား အျခား ခဏ မ်ား အတြက္ စြန္႔လႊတ္ ပစ္လိုက္ ျခင္း ျဖစ္သည္။
ယေန႔ကို မနက္ျဖန္ အတြက္ လႊတ္ပစ္ သည္။ နက္ျဖန္ကို သန္ဘက္ခါ အတြက္ လႊတ္ပစ္လိုက္သည္။ ေလာကီ လူ႕ဘဝသည္ ဤသို႔ျဖင့္ ေန႔စဥ္ ေန႔တိုင္း လစ္ဟာလ်က္ အလဟႆ ျဖစ္လ်က္ ရွိၾကသည္။ အျမဲတမ္း ေရႊ႕ဆိုင္း ရပ္တန္႔ ပစ္ၾက သည္။
သိျမင္မႈ ရွိၾကသူမ်ား၏ ဘဝမွာမူ ယခု ပစၥကၡ တစ္ခဏ ၌ပင္ ကိစၥ ျပီးလ်က္ ရွိေနၾကသည္။
‘လက္ထဲ၌ ဤခဏသာ ရွိသည္။ အျခား ခဏ မရွိ’ ဟု ‘ခဏိက’ သေဘာကို နားလည္ေသာသူ အတြက္ ယခု ပစၥဳပၸန္ ခဏသည္ ေနာက္ဆံုး ခဏ ျဖစ္ဖို႔ ရွိသည္။ နက္ျဖန္ အတြက္ ေနာက္ဆံ တင္းေန လိမ့္မည္ မဟုတ္ေပ။ ၎သည္ ယေန႔အတြက္ အသက္ရွင္ေနသည္။
နက္ျဖန္ အသက္ရွင္ျခင္း မရွင္ျခင္းသည္ ၎ႏွင့္ မသက္ဆိုင္ေပ။ ၎အေနျဖင့္ စိတ္ကူး ထဲတြင္ပင္ ထည့္သြင္းထား လိမ့္မည္ မဟုတ္ေပ။ – နက္ျဖန္မွ ခ်စ္မည္။ နက္ျဖန္မွ လုပ္မည္။ နက္ျဖန္အတြက္ အားခဲလိုက္ ဦးမည္ ဟု ေသာင္မတင္ ေရမက် သေဘာမ်ိဳး ရွိေနလိမ့္မည္ မဟုတ္။ လုပ္ရန္ ကိစၥ အဝဝသည္ ယေန႔ ယခု ခဏ၌ပင္ ျပီးျပတ္သည္။
တကယ္ စင္စစ္ ဘဝသည္ တစ္ခဏျပီး တစ္ခဏ ကုန္ဆံုး ေက်ာ္လြန္လ်က္ ရွိ၏။ ကုန္ဆံုး ၊ ေက်ာ္လြန္၍ ‘ျပီးျပီ’ ဟု – ‘ခဏိက’ သေဘာ၊ ‘ခဏ ဘဂၤုရ’ သေဘာကို သိျမင္ သေဘာေပါက္ ေသာအခါ တခဏတာ၏ နက္ရွိဳင္းရာသို႔ သက္ဆင္း သြားႏိုင္စြမ္း ရွိလာေပ လိမ့္မည္။ တခဏတာသည္လည္း မိမိ၏ အတြင္း အဇၥ်တၱ နက္ရွိဳင္းရာ၌ ခုိင္မာမႈ ရွိေနရမည္ေလ။
တကယ္ခဏသာလူ႕ဘဝဆိုတာကိုသက္ေသသာဓကတခုအေနနဲ႔ျပရရင္ဘုရားရွင္လက္ထက္က သက္တမ္းအလြန္ရွည္တဲ့ ဝရုဏ နဲ႕ ဝါရဏ ဆိုတဲ့ နတ္ႀကီးႏွစ္ပါး ရွိသတဲ့။ ေဂါတမဘုရားအေလာင္း ပဋိသေႏၶေနေတာ့မယ္လုိ႕ သတင္းၾကားကတည္းက ဗုဒၶဂုဏ္ကို အာရုံျပဳပူေဇာ္ဖို႕ နတ္ပန္းကံုးႀကီး လုပ္ၾကတယ္။
ဘုရားပရိနိဗၺာန္ စံခါနီးလို႕ေတာင္ သူတို႕ရဲ႕ ပန္းကံုးႀကီးကလုပ္လို႕ မၿပီးေသးဘူးဆိုပဲ။ဘုရားပရိနိဗၺာန္ စံေတာ့မယ့္အေၾကာင္းၾကားရေတာ့ နတ္ႏွစ္ပါး တအံ့တၾသ ေျပာၾကတယ္၊ ဟာဘုရားကလည္း ျမန္လိုက္တာခုပဲ ပဋိသေႏၶေနတယ္၊ခုပဲ ဖြားျမင္တယ္၊ခုပဲ ေတာထြက္တယ္၊ခုပဲ ဘုရားျဖစ္တယ္၊
ခုပဲ တရားဦးေဟာတယ္၊ခုပဲ ေရမီးအစံုအစံုတန္းခိုးျပတယ္၊ခုပဲ တာသတိ ံသာနတ္ျပည္ကို တက္တရားေဟာၿပီး ခုပဲနတ္ျပည္ကျပန္ဆင္းတယ္၊ခုပဲ အာယုသခၤါရ လႊတ္တယ္၊ ခုပဲ ပရိနိဗၺာန္စံေတာ့မယ္ ဆိုပဲ၊
ျမန္လွခ်ည္လား၊ ဘုရားကေန႕ခ်င္းျပန္ႂကြလာတာပါလား၊ မနက္ျဖန္ ယာဂုဆြမ္းဘုဥ္းေပးခ်ိန္ထိေတာ့ ေနဖို႕ေကာင္းေသးတယ္။” လို႕ေျပာၾကတယ္။
ဟုတ္ပါတယ္တာဝတိ ံသာနတ္သက္ (၁)ရက္ေတာင္မျပည့္တဲ့ဘုရားရွင္ရဲ႕ သက္ေတာ္(၈၀)၊စတုမဟာရာဇ္နတ္သက္(၁)ရက္ေတာင္မျပည့္တဲ့ ဝါေတာ္(၄၅)ဝါ။ဘုရားသက္(၄၅)ႏွစ္)ဆိုတာ နတ္သက္နဲ႕တြက္ၾကည့္ရင္ တကယ့္ခဏေလးပါပဲ။
ဒါေၾကာင္႔မို႔…လူေတြဟာတခဏမွာပဲခ်စ္ၾကသည္။
လူေတြဟာခဏေလးမွာပဲမုန္းၾကသည္။
လူေတြဟာခဏအတြင္းမွာပဲရန္ျဖစ္ၾကသည္။
လူေတြဟာတခဏေလးမွာပဲေက်းဇူးကန္းၾကသည္။
လူေတြဟာတခဏမွာေၾကြးေဟာင္းဆပ္ျပီးေၾကြးသစ္ေတြခ်ၾကသည္။
လူေတြဟာတခဏမွာအျငိဳးထားအဓိပၸာယ္မဲဲ႔စြာဘဝကိုေနထိုင္သြားၾကသည္။
လူေတြဟာတခဏမွာမတရားတာေတြလုပ္ၾကသည္။
လူေတြဟာ ခဏေလးမွာပဲတရားတာေတြလုပ္ၾကတယ္။
လူေတြဟာတခဏမွာေလာဘၾကီးၾကသည္။ေဒါသထြက္ၾကသည္။ေမာဟေတြနဲ႔တင္ေနၾကသည္။
ထိုေနရတဲ႕ဘဝရဲ႕ခဏသာေလးကိုဘယ္လိုအက်ိဳးရွိေအာင္ဘယ္လိုေနမလဲ ေနာင္တမလြန္ဘဝဆိုတာ
ကုန္ဆံုးသြားျပီလားကုန္ဆံုးျပီးေအးခ်မ္းမယ္ဆိုရင္ေတာ႕သိပ္ေကာင္းပါတယ္ မကုန္ဆံုးေသးဘူးဆိုရင္ေတာ႔ခုဘဝရဲ႕ထြက္သက္မွာသင္႕အတြက္အေျဖတခုလို႔ထင္ပါတယ္။
ထိုခဏေလးမွာသင္႕ဘဝအိမ္ကိုဘာေတြနဲ႔တည္ေဆာက္မလဲအမုန္းနဲ႔လားအာဃာတေတြနဲ႔လား
ေဒါသတရားေတြနဲ႔လား ေမတၱာေတြနဲ႔လား ကုသိုလ္စိတ္ေတြနဲ႔ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္အက်ိဳးရွိေအာင္ ဘဝတခုအတြက္ တန္ဖိုးရွိမွန္းသိေအာင္ၾကိဳးစားဖို႕သင္႕ျပီေနာ္။
ဓမၼစမ္းေရ..
0 comments:
Enregistrer un commentaire