ဒီေခါင္းစဥ္ကိုစဥ္းစားကတည္းကျမတ္ဗုဒၶကိုအထူးသတိရမိပါတယ္၊ျမတ္ဗုဒၶသည္ဒီပကၤရာ
ျမတ္ဘုရားရွင္လက္ထက္ကတည္းကသုေမဓာရွင္ရေသ႕ဘ၀နဲ႔နိဗၺာန္ကိုမ်က္ေမွာက္ျပဳနိဳင္ေသာ္လဲ
ေလာကရဲ႔ေဆြေတာ္မ်ိဳးေတာ္တို႕အားသူနဲ႔အတူတခါတည္းေခၚသြားခ်င္တာေၾကာင္႕ေလးအသေခ်ၤနဲ႔
ကမၻာတသိန္းပါရမီေတြျဖည္႕က်င္႕အပင္ပန္းေတြခံအဆင္းရဲေတြခံကာျမတ္ဘုရားအျဖစ္သို႕ေရာက္ရွိေအာင္ အေတာ္ၾကိဳးစားခဲ႕ရတယ္။
ျမတ္ဘုရားအျဖစ္သို႕ေရာက္ရွိေသာအခါေလးဆယ္႕ငါး၀ါပါတ္လံုးမနားမေနလူနတ္ျဗဟၼာသတၱ၀ါတို႕အား
တရားေရေအးတိုက္ေကၽြးရင္း…ေနာက္ဆံုးပရိနိဗၺာန္၀င္စံခါနီးအထိ၊သုဘဒၵရဟန္းၾကီးအားေလာကကိုေက်းဇူးဆပ္ခဲ႕တယ္။
ေနာက္ တေယာက္ျမင္မိတာကစာရွဳ႕သူတို႕ဗိမိၺသာရမင္းဆိုတာသာသနာမွာထင္ရွားတဲ႔မင္းတပါးျဖစ္သည္႕အတြက္ေၾကာင္႕
အထူးေျပာစရာမလိုပါ၊ဒါေပမဲ႔…မင္းၾကီးလဲေလာကကိုဘ၀နဲ႔စေတးျပီးေလာကကိုကေက်းဇူးဆပ္လိုသူအျဖစ္နဲ႔ျမင္မိလို႕
စာေရးသူနည္းနည္းေရးခ်င္မိတယ္။
ဗိမၺိသာရ မင္းဟာေသာတာပန္မင္းျဖစ္တယ္၊ဘာျဖစ္လို႕ မင္းၾကီးဟာတရားဓမၼကိုဆက္လက္အားမထုတ္ဘဲ ဘာျဖစ္လို႕ဒီေလာက္နဲ႔ေက်နပ္ေနရတာလဲလို႕ေတြးမိလို႕ပါ။
တကယ္ေတာ႕မင္းၾကီးဟာေသာတာပတၱိဖိုလ္၏အရသာကိုခံစားျပီးေနာက္က်န္ေနေသာ သကဒါဂါမိမဂ္..ဖိုလ္.အနာဂါမိမဂ္..ဖိုလ္.အရတၱမဂ္..ဖိုလ္…တရားခံစားဖို႕ရန္ဆက္လက္ပြားမ်ား
အားထုတ္လိုေသာ္လဲ မင္းၾကီးမွာေဆာင္ရြက္ရန္ကိစၥရပ္တာ၀န္ေလးတရပ္ရွိေနေသးလို႕လို႕ထင္ပါတယ္။
လူဆိုတာေလာကမွာမိမိလုပ္လိုေသာလုပ္ငန္းမ်ားကိုလုပ္ရသည္မဟုတ္၊ လုပ္သင္႕ေသာလုပ္ငန္းမ်ားကိုလူသားမ်ိဳးႏြယ္ေတြအတြက္လုပ္ဖို႕ရန္သာျဖစ္တယ္။
“သဒၶေမၼာ ၀ိဂုေဏာ ေသေယ်ာ၊ ပရဓမၼာ သုနဳ႒ိတာ”။ မိမိ၏တာ၀န္သည္ေလာကအျမင္အားျဖင္႕ဂုဏ္ငယ္ေစကာမူ..ေလာကအျမင္အားျဖင္႕
ဂုဏ္ၾကီးသူတပါးတာ၀န္ကို၀င္ေရာက္ေဆာင္ရြက္ျခင္းထက္ပိုျပီးျမင္႕ျမတ္ပါတယ္။
ေလာကုတၱရာအေနနဲ႔ေျပာရရင္ျမင္႕ျမတ္တယ္ဆိုတာလုပ္ငန္းအၾကီးအေသးအေပၚမွာမူမတည္၊မိမိလုပ္တဲ႔ လုပ္ငန္းမွာတာ၀န္ေက်ပြန္ေအာင္လုပ္ေဆာင္ျခင္း စိတ္ထားေကာင္းစြာထားျခင္းအေပၚမွာမူတည္ပါတယ္။
ေလာကဟူသည္ အျမဲလည္ပါတ္ေနေသာနာရီေလးနဲ႔တူပါတယ္၊နာရီေလးမွာလက္တံေလးေတြရွိတယ္၊
အဲဒီလက္တံေလးေတြဟာသူဟာနဲ႔သူလည္ပါတ္ေနမွအခ်ိန္ဆိုျပီးလူေတြသတ္မွတ္ရတာ၊
တကယ္လို႕လက္တံေလးေတြကလည္ပါတ္မွဳမရွိဘူးဆိုရင္လက္တံတခုခုကတာ၀န္မေက်ဘူးဆိုရင္
လူေတြရဲ႕အခ်ိန္သတ္မွတ္မွဳဟာလည္းရမွာမဟုတ္ပါဘူး။
ဒါေၾကာင္႕ျမင္႕ျမတ္မွဳဟူသည္လုပ္ငန္းအၾကီးအေသးအေပၚမွာမူမတည္၊မိမိလုပ္ငန္းေဆာင္ရြက္ရာတြင္
ေကၽြပြန္ေအာင္ေဆာင္ရြက္နိဳင္ျခင္းမ်ိဳးကသာမူတည္ပါတယ္။
ဗိမၺိသာရမင္းၾကီးမွာေဆာင္ရြက္ရမည္႕တာ၀န္ကိစၥရပ္ကေလးရွိပါတယ္၊ထိုတာ၀န္ကိစၥက
ဖုႆျမတ္စြာဘုရားရွင္လက္ထက္ကသံဃိကပစၥည္းသံုးခဲ႕မိလို႕ျပိတၱာျဖစ္ေနေသာေဆြေတာ္မ်ိဳးေတာ္
တို႕အားကယ္တင္ေရးကိစၥရပ္ကေလးပါပဲ။
မိမိေဆြေတာ္မ်ိဳးေတာ္တို႕အားကယ္တင္ေရးကိစၥမွာ"ကံဟူသည္အစိေႏၱယ်ျဖစ္သည္ဟူေသာျမတ္ဘုရားေဒသနာအရ"
ဆိုရင္အထူးအဆန္းေတာ႕မဟုတ္ဘုရားအမွဴးရွိေသာသံဃာေတာ္ေတြဆြမ္းသကၤန္းဆက္ကပ္လိုက္ျပီးေဆြေတာ္မ်ိဳးေတာ္
တို႕အားအမ်ွေ၀ျခင္းပင္ျဖစ္၏။
ေဆြေတာ္မ်ိဳးေတာ္တို႕ကသာဓုနဳေမာဒနာျပဳနိဳင္လ်ွင္ခ်က္ခ်င္းအက်ိဳးေက်းဇူးကိုရနိဳင္ပါတယ္၊
ထိုကိစၥရပ္ေတြေဆာင္ရြက္နိဳင္ဖို႕လဲ ျမတ္ဘုရားသည္မင္းၾကီးထံမွေ၀ဠဳ၀န္ေက်ာင္းေတာ္ၾကီးကို
အလွဴခံျပီးေနာက္တေန႕မွာ တိေရာကုဋၬသုတ္ကိုေဟာေတာ္မူခဲ႕သည္မဟုတ္လား?။
ထိုသုတ္မွာ ျမတ္ဘုရားကမင္းၾကီးဟာလူတို႕၏ဘ၀ေပးတာ၀န္ကိုနားလည္ေအာင္ေဟာၾကားခဲ႕တယ္၊
သတၱ၀ါဟူသည္အစမထင္ေသာသံသရာကက်င္လည္ခဲ႔ရသည္သံသရာက်င္လည္ေနသမ်ွကာလပါတ္လံုး..
တဦးႏွင္႕တဦးေဆြမ်ိဳးေတာ္စပ္ခဲ႕ဖူးပါတယ္မိတ္ေဆြျဖစ္ခဲ႕သလိုရန္သူလည္းျဖစ္ခဲ႕ပါတယ္ေက်းဇူးရွင္လည္းျဖစ္ခဲ႕ပါတယ္။
ရာသီဥတုကလည္းေကာင္း..အစာအာဟာရကလည္းေကာင္း..ပုဂၢိဳလ္သတၱ၀ါတို႕လည္းေကာင္း..
ေနရာ႒ာနကလည္းေကာင္း..သတၱ၀ါေတြမွာေက်းဇူးျပဳေနၾကတာပါပဲ၊ဟုျမတ္ဘုရားေဟာေတာ္မူခဲ႕ပါတယ္၊
ထိုေဒသနာအရဆိုရင္ ေလာကမွာရွိေနေသာသူမွန္သမွ်ေက်းဇူးရွင္ေတြခ်ည္းပါပဲ။
"လူဆိုတာတတ္နိုင္သေလာက္မိမိပါတ္၀န္းက်င္ကိုျပန္လည္ေက်းဇူးဆပ္လိုသည္႕သေဘာျဖင္႕ဆက္ဆံရာ၏"
ေက်းဇူးဆပ္တယ္ဆိုတာသူ႕ဆီကတစံုတခုေသာေမ်ွာ္လင္႕ခ်က္မထားဘဲသူ႕ကိုေထာက္ပံ႕မွဳသက္သက္ျဖင္႕ေက်းဇူးဆပ္ရာ၏။
"သူတပါးကိုမ်ားမ်ားေပးနိဳင္ေလမိမိမ်ားမ်ားေက်နပ္ရေလ"၊ထိုေၾကာင္႕ျမတ္ဘုရားကတိေရာကုဋၬသုတ္မွာေလာကကိုေက်းဇူးရွင္
အျဖစ္ၾကည္႕တတ္ေသာကတညဳတမ်က္စိျဖင္႕ၾကည္႕တတ္ေအာင္ေဟာထားခဲ႕ပါတယ္။
တကယ္လို႕ဗိမၺိသာရမင္းၾကီးဟာေလာကီအေနနဲ႕ၾကည္႕ရင္မင္းလုပ္ဖို႕ရန္စိတ္မ၀င္စားေတာ႕ဘဲ
ေလာကုတၱရာအလုပ္မ်ားသာစိတ္၀င္စားေနရင္ဗိမၺိသာရမင္းၾကီးသည္ေလာကအေပၚတာ၀န္မေက်သူျဖစ္ရလိမ္႕မယ္။
အမွန္အားျဖင္႕မင္းၾကီးသည္မင္းဘ၀ျဖင္႕ပင္ေလာကအေပၚေက်းဇူးဆပ္ျခင္းအားျဖင္႕လိုေသးေသာပါရမီကိုျဖည္႕စည္းကာ
တခုေသာဘ၀တြင္အရဟတၱမဂ္..ဖိုလ္..သို႕မ်က္ေမွာက္ျပဳမည္႕သူျဖစ္ေၾကာင္းျမတ္ဘုရားသိေတာ္မူျပီးျဖစ္သည္မဟုတ္ပါလား?။
စာေရးသူရဲ႕ဆရာကေတာ႕ကမၻာေလာကလူသားေတြကိုအလင္းတန္းရေစဖို႕ထြန္းလင္းေပးတဲ႔ေငြစႏၵာလမင္းပမာ
ကမၻာေလာကလူသားေတြကိုအက်ိဳးမျပဳနိုင္ေသာ္လဲတပင္ေသာငါဟာတေသာင္းမကေသာငွက္ေတြနားခိုဖို႕ရန္
ငါရွင္သန္ၾကိဳးစားမယ္တဲ႕။စာရွဳ႕သူတို႕လဲေလာကကိုေက်းဇူးဆပ္လိုသူအျဖစ္နဲ႕ရွင္သန္ၾကိဳးစားနိဳင္ၾကပါေစ။။။။။
0 comments:
Enregistrer un commentaire