အေျခခံဝိပႆနာတရားေတြသိရေလေအာင္ဒီေန႔ဝိပႆနာအေၾကာင္းနည္းနည္းေရးခ်င္တယ္၊
ဝိပႆနာဆိုတာ ဝိဝိေဓန အာကာေရန ပႆတီတိ ဝိပႆနာ တဲ႔ အဓိပၸါယ္ေလးကအထူးထူးေသာအေၾကာင္းအားလံုးကိုသိျမင္တတ္တာကိုဝိပႆနာလို႕ေခၚပါတယ္တဲ႔။
ေျပာခ်င္တာက စိတ္မွာပဲျဖစ္ျဖစ္ ႐ုပ္မွာပဲျဖစ္ျဖစ္
ျဖစ္သမွ်အရာအားလံုးကုိ သိေနျခင္း၊ ဉာဏ္မ်က္စိျဖင့္ ျမင္သလုိ ျမင္ေနျခင္းလုိ႔ ဆုိလုိပါတယ္။
ပုိၿပီးရွင္းေအာင္ ေျပာရရင္ ျဖစ္သမွ်အရာေတြ အေပၚမွာ သတိမူေနျခင္းပါပဲ။
ဒါကိုဘာလို႕ေျပာရမလဲဆိုရင္ သတိပ႒ာန-
သတိ၏ ၿမဲစြာတည္ျခင္း၊ သတိရွိေနျခင္းလုိ႔ ဆုိပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ အခ်ိဳ႕က တရားအားထုတ္တာကုိ
၀ိပႆနာ သတိပ႒ာန္ပြားမ်ားတယ္လုိ႔ ဆုိျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ သတိပ႒ာနသုတ္လာ သတိပ႒ာန္နည္းအတုိင္း
အားထုတ္ျခင္းကုိပဲ ၀ိပႆနာ တရားအားထုတ္တယ္လုိ႔ ဆုိလိုၾကတာပါ။
ဒါေၾကာင့္ စတင္အားထုတ္မယ့္ သူဟာ တိတ္ဆိတ္ၿငိမ္သက္တဲ့ ေနရာတစ္ခုခုမွာေနၿပီး အမ်ိဳးသားဆုိရင္
သက္ေသာင့္သက္သာ တင္ပလႅင္ေခြထုိင္၊ အမ်ိဳးသမီးဆုိရင္လည္း သင့္ေလွ်ာ္သလုိ သက္ေသာင့္သက္သာ
ထုိင္၊ ခါးနဲ႔ေခါင္းကုိ ေျဖာင့္မတ္စြာထားၿပီး မ်က္လႊာခ်ကာ လက္အေနအထားကေတာ့ ဘယ္ဘက္လက္ေပၚ
ညာဘက္လက္ ထပ္ၿပီးထားလုိကထား၊ ဒူးႏွစ္ဘက္ေပၚမွာ တစ္ဘက္စီထားလုိကထားၿပီး ခႏၶာကုိယ္ အေနအထားကုိ
ျပင္ဆင္ရပါမယ္။
အဲဒီလုိ ျပင္ဆင္ၿပီး ကာယာႏုပႆနာလုိ႔ေခၚတဲ့
အာနာပါန ထြက္ေလ၊ ၀င္ေလကစၿပီး သတိကပ္ကာ ရႈမွတ္ရပါမယ္၊ မိမိစိတ္ကေလးကိုမိမိရွဳ႔မွတ္တဲ႔ေနရာမွာအျမဲသတိမူဖို႕ေတာ႔မေမ႔ပါနဲ႔။
ျမတ္ဗုဒၶက ဝိပႆနာအားထုတ္မည္႔ေယာဂီသည္သတိရွိလ်က္သာလ်င္
ထြက္သက္ေလကုိ ႐ႈိက္၏၊ သတိရွိလ်က္သာလွ်င္ ၀င္သက္ေလကုိ ႐ွဴ၏၊ ႐ွည္ရွည္႐ႈိက္႐ွဴလွ်င္လည္း
ရွည္ရွည္႐ႈိက္႐ွဴသည္ဟု သိ၏၊ တုိတုိ႐ႈိက္႐ွဴလွ်င္လည္း တုိတုိ႐ႈိက္႐ွဴသည္ဟု သိ၏၊ ထြက္ေလ၀င္ေလ၏
အစ အလယ္ အဆုံး အလုံးစုံေသာ ႐ုပ္အေပါင္းကုိ ထင္ရွားသိလ်က္ ႐ိႈက္႐ွဴမည္ဟု သိလွ်က္က်င့္၏…”
စသျဖင့္ အေျခခံ အာနာပါန မွတ္နည္းကုိေအာက္ေျခကစလို႕ေဟာၾကားခဲ႔႔ပါတယ္။
ဝိပႆနာအလုပ္ကိုစျပီးလုပ္သူေတြအတြက္ မွတ္ခါစမွာ အခက္အခဲ ျဖစ္တတ္တာသဘာဝပါ ဘယ္အလုပ္ပဲလုပ္လုပ္အခက္ချေလးေတာ႕ရွိေနစျမဲေလ၊
သမာဓိ မရွိေသးတဲ့အတြက္ စိတ္မွာ အေတြးေပါင္းစုံ၊ စိတ္ကူးေပါင္းစုံ ၀င္တတ္ပါတယ္ မိမိလုပ္ခဲ႔တဲ႔အလုပ္ေတြအေပၚေရာက္ေရာက္ေနတတ္ပါတယ္။
ဒီထြက္ေလ၀င္ေလကုိပဲ ေကာင္းေကာင္းမွတ္လို႔္
မရတာေတြလည္း ရွိတတ္ပါတယ္။ မိမိမွတ္ေနတဲ႔ထြက္ေလ၀င္ေလသတိမမူမိတာလည္းရွိတတ္ပါတယ္၊ အဲဒီလုိ
ျဖစ္တဲ႔အခါမ်ိဳးမွာ ကုိယ္အသက္႐ႈေနတယ္ဆုိတဲ့ အသိေလးေတာ့ သတိမူေစခ်င္ပါတယ္။
ဒီေတာ႔
တရားအားထုတ္တဲ႔ တရားနည္းလမ္းမ်ား အမ်ဳိးမ်ဳိးအေထြေထြ ရွိၾကပါတယ္၊ ထိုနည္းလမ္းမ်ား၏
အမွား/အမွန္ ကို တိုင္းတာခ်င္တယ္ဆိုရင္ သတိပ႒ာန္ေလးပါး ေပတံႏွင့္သာ
တိုင္းတာရပါ့မယ္။
ဘာ့ေၾကာင့္လဲဆိုရင္ သတိပ႒ာနသုုတ္ေတာ္တြင္ ဧကာယေနာ အယံ ဘိကၡေ၀ မေဂၢါ သတၱာနံ ၀ိသုဒၶိယာ ကိေလသာ အညစ္အေၾကး ကင္းစင္ဖို႔ရာ တစ္ခုတည္းေသာ လမ္းသည္ သတိပ႒ာန္ဟု ေဟာထားပါတယ္။
ထို႔အျပင္ ကာယေ၀ဒနာစိတၱဓေမၼသု ကိဥၥိဓမၼံ အနမသိတြာ မဂၢါဒိဂေမာနာမ နတၳိ ကာယ ေ၀ဒနာ စိတၱ ဓမၼ ဆိုတဲ့ သတိပ႒ာန္ ေလးပါးအနက္ တစ္ပါးပါးကို မရႈမွတ္မသံုးသပ္ဘူးဆိုပါက မဂ္ဖိုလ္ကို ရသည္ မရွိပါ.. လို႔ စာေပအလာ ရွိတဲ့အတြက္ သတိပ႒ာန္ ပါတဲ့ တရားနည္းလမ္းမ်ားသာလွ်င္ အမွန္ျဖစ္နုိင္ပါတယ္ လို႔ ယူဆမိပါတယ္။
သတိပ႒ာနသုတ္ေတာ္တြင္ ‘ဂစၦေႏၱာ၀ါ ဂစၦာမီတိ ပဇာနာတိ’ သြားလွ်င္လည္း သြားသည္ ဟူ၍ အျပားအားျဖင့္ သိရမယ္လို႔ ဆိုထားပါတယ္္၊ သြားလွ်င္ ဘာမွ်မဟုတ္ဘူး၊ ဟုေဟာၾကားထားတာမဟုတ္ပါ၊ သည္လိုဆိုလွ်င္ ဘုရားရွင္ ေဟာထားတဲ့ ဂစၦေႏၱာ ၀ါ ဂစၦာမီတိ ပဇာနာတိ ကို ဂစၦေႏၱာ၀ါ နတၳီတိ ပဇာနာတိ လို႔ ျပင္ရမလိုျဖစ္ေနပါတယ္။
နိသိေႏၷာ ၀ါ နိသိေႏၷာမီတိ ပဇာနာတိထိုင္လွ်င္လည္း ထိုင္တယ္ဟူ၍ အျပားအားျဖင့္ သိရမယ္္၊ ထုိင္လွ်င္ ဘာမွ်မဟုတ္ ဟူ၍ သိရမည္ဟု မေဟာၾကားခဲ့ပါ၊ ဘုရားရွင္ေဟာေတာ္မူခဲ့တဲ့နိသိေႏၱာ၀ါ နိသိေႏၷာမီတိ ပဇာနာတိ ကို နိသိေႏၷာ၀ါ နတၳီတိ ပဇာနာတိ လို႔ ျပင္ရမလိုျဖစ္ေနပါတယ္၊
ႏ ႏွစ္ေပါင္းႏွစ္ေထာင့္ငါးရာေက်ာ္ ကာလက ျဖစ္ခဲ့ေပမယ့္ ယခုအခ်ိန္အထိ ဘုရားရွင္ေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့တဲ့ တရားေတာ္မ်ားကို ပိုလို႔လည္း ႏုတ္ပယ္စရာမလုိသလို လိုေန၍လည္း ထပ္ျဖည့္စရာမလိုပါ၊ တရားေတာ္က အရွိကိုအရွိအတိုင္း သိျမင္ရမယ္ဆိုတာ ရိုးရိုးရွင္းရွင္းေလးျဖစ္တယ္၊ ဘူတံဘူတေတာ ပႆတိ၊ အရွိကို အရွိတိုင္းရႈမွတ္ရမယ္လို႔ ေဟာထားေသာေၾကာင့္ ရိုးရိုးေလးပင္ အရွိကို အရွိတိုင္းပင္ ရႈမွတ္ရံုသာ ျဖစ္ပါတယ္။
ဘာ့ေၾကာင့္လဲဆိုရင္ သတိပ႒ာနသုုတ္ေတာ္တြင္ ဧကာယေနာ အယံ ဘိကၡေ၀ မေဂၢါ သတၱာနံ ၀ိသုဒၶိယာ ကိေလသာ အညစ္အေၾကး ကင္းစင္ဖို႔ရာ တစ္ခုတည္းေသာ လမ္းသည္ သတိပ႒ာန္ဟု ေဟာထားပါတယ္။
ထို႔အျပင္ ကာယေ၀ဒနာစိတၱဓေမၼသု ကိဥၥိဓမၼံ အနမသိတြာ မဂၢါဒိဂေမာနာမ နတၳိ ကာယ ေ၀ဒနာ စိတၱ ဓမၼ ဆိုတဲ့ သတိပ႒ာန္ ေလးပါးအနက္ တစ္ပါးပါးကို မရႈမွတ္မသံုးသပ္ဘူးဆိုပါက မဂ္ဖိုလ္ကို ရသည္ မရွိပါ.. လို႔ စာေပအလာ ရွိတဲ့အတြက္ သတိပ႒ာန္ ပါတဲ့ တရားနည္းလမ္းမ်ားသာလွ်င္ အမွန္ျဖစ္နုိင္ပါတယ္ လို႔ ယူဆမိပါတယ္။
သတိပ႒ာနသုတ္ေတာ္တြင္ ‘ဂစၦေႏၱာ၀ါ ဂစၦာမီတိ ပဇာနာတိ’ သြားလွ်င္လည္း သြားသည္ ဟူ၍ အျပားအားျဖင့္ သိရမယ္လို႔ ဆိုထားပါတယ္္၊ သြားလွ်င္ ဘာမွ်မဟုတ္ဘူး၊ ဟုေဟာၾကားထားတာမဟုတ္ပါ၊ သည္လိုဆိုလွ်င္ ဘုရားရွင္ ေဟာထားတဲ့ ဂစၦေႏၱာ ၀ါ ဂစၦာမီတိ ပဇာနာတိ ကို ဂစၦေႏၱာ၀ါ နတၳီတိ ပဇာနာတိ လို႔ ျပင္ရမလိုျဖစ္ေနပါတယ္။
နိသိေႏၷာ ၀ါ နိသိေႏၷာမီတိ ပဇာနာတိထိုင္လွ်င္လည္း ထိုင္တယ္ဟူ၍ အျပားအားျဖင့္ သိရမယ္္၊ ထုိင္လွ်င္ ဘာမွ်မဟုတ္ ဟူ၍ သိရမည္ဟု မေဟာၾကားခဲ့ပါ၊ ဘုရားရွင္ေဟာေတာ္မူခဲ့တဲ့နိသိေႏၱာ၀ါ နိသိေႏၷာမီတိ ပဇာနာတိ ကို နိသိေႏၷာ၀ါ နတၳီတိ ပဇာနာတိ လို႔ ျပင္ရမလိုျဖစ္ေနပါတယ္၊
ႏ ႏွစ္ေပါင္းႏွစ္ေထာင့္ငါးရာေက်ာ္ ကာလက ျဖစ္ခဲ့ေပမယ့္ ယခုအခ်ိန္အထိ ဘုရားရွင္ေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့တဲ့ တရားေတာ္မ်ားကို ပိုလို႔လည္း ႏုတ္ပယ္စရာမလုိသလို လိုေန၍လည္း ထပ္ျဖည့္စရာမလိုပါ၊ တရားေတာ္က အရွိကိုအရွိအတိုင္း သိျမင္ရမယ္ဆိုတာ ရိုးရိုးရွင္းရွင္းေလးျဖစ္တယ္၊ ဘူတံဘူတေတာ ပႆတိ၊ အရွိကို အရွိတိုင္းရႈမွတ္ရမယ္လို႔ ေဟာထားေသာေၾကာင့္ ရိုးရိုးေလးပင္ အရွိကို အရွိတိုင္းပင္ ရႈမွတ္ရံုသာ ျဖစ္ပါတယ္။
ဘုရားရွင္ရဲ႕ ဒီမဟာသတိပ႒ာနသုတ္ တစ္ခုလုံးရဲ႕
အခ်ဳပ္စကားက ”ယထာဘူတံ ပဇာနာတိ” ဆုိတဲ့ စကားပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ အဓိပၸါယ္က ဟုတ္တုိင္းမွန္စြာ
သိပါဆုိတဲ့ အဓိပၸါယ္ပါ။ ဟုတ္တုိင္းမွန္စြာ သိတယ္ဆုိတာက ခုနေျပာခဲ့သလုိ ေပၚသမွ် ျဖစ္သမွ်
အာ႐ုံေတြကုိ ေပၚခုိက္ျဖစ္ခုိက္မွာ သိေအာင္လုပ္ပါလုိ႔ ဆုိလုိျခင္းသာျဖစ္ပါတယ္။
ကဲဒီေလာက္ဆိုဝိပႆနာအစျပဳသူတို႔မွတ္လို႕ရေလာက္ပါျပီ
အားလံုးျငိမ္းေအးရာအမွန္ျမတ္နိဗၺာန္ကိုကိုယ္စီတက္လွမ္းနိဳင္ေအာင္ၾကိဳးစားနိုင္ၾကပါေစ။
(ဓမၼစမ္းေရ)
0 comments:
Enregistrer un commentaire