ေလာကလူေတြဟာ
ဒီေနရာမွာ ဒီစကားနဲ႔တင္ျပီးစီးပါလ်ွက္အပိုစကားေတြေျပာဆိုတတ္ၾကတယ္ အပိုစကားေတြေၾကာင္႕အပိုအလုပ္ေတြလုပ္ခဲ႔ၾကရတာေတြမိမိကိုယ္ကိုကို
မိမိသတိမထားတတ္ၾကဘူး။
အပိုစကားဆိုတာကိုဘယ္ေသာသူမွၾကိဳက္နွစ္သက္ျခင္းမရွိၾကပါ ေလာကပုထုဇဥ္မို႔မၾကိဳက္ႏွစ္သက္သာ
လားဆိုေတာ႔မဟုတ္ပါဘူး
ျမတ္ဗုဒၶကိုယ္ေတာ္တိုင္ၾကိဳက္နွစ္ျခင္းမရွိပါဘူး ျမတ္ဘုရားကေတာ႕လိုရင္းေျပာ အလုပ္ကိုမ်ားမ်ားလုပ္တာၾကိဳက္ႏွစ္သက္တဲ႔သေဘာရွိပါတယ္။
အဘယမင္းသားအား
ျမတ္စြာဘုရားက ေအာက္ပါအတိုင္း မိန္႔ၾကား၏။ “မင္းသား၊ မဟုတ္မမွန္၊ အက်ဳိးစီးပြားႏွင့္မစပ္၊
သူတစ္ပါးတို႔လဲ မႏွစ္သက္။ ထိုစကားမ်ဳိးကို ငါဘုရားသည္ မေျပာမဆို။
ဟုတ္မွန္၏။
အက်ဳိးစီးပြားႏွင့္ကားမစပ္။ သူတစ္ပါးတို႔လဲ မႏွစ္သက္။ ထုိစကားမ်ဳိးကို ငါဘုရား သည္
မေျပာမဆို။ဟုတ္မွန္၏။
အက်ဳိးစီးပြားႏွင့္လဲစပ္၏။ သူတစ္ပါးတို႔ကား မႏွစ္သက္။
ထုိစကားမ်ဳိးကို ငါဘုရားသည္ အခါအားေလ်ာ္စြာ ေျပာဆို၏။ မဟုတ္မမွန္။ အက်ဳိးစီးပြားႏွင့္
မစပ္။ သူတစ္ပါးတို႔ကားႏွစ္သက္၏။ ထုိစကားမ်ဳိးကို ငါဘုရားသည္ မေျပာမဆို။
ဟုတ္မွန္၏။
အက်ဳိးစီးပြားႏွင့္မစပ္။ သူတစ္ပါးတို႔ကား ႏွစ္သက္၏။ ထိုစကားမ်ဳိးကို ျမတ္စြာဘုရားသည္
မေျပာမဆုိ။ ဟုတ္မွန္၏။ အက်ဳိးစီးပြားႏွင့္ စပ္၏။ သူတစ္ပါးတို႔လဲ ႏွစ္သက္၏။ ထုိစကားမ်ဳိးကို
ငါဘုရားသည္ အခါအားေလ်ာ္စြာ ေျပာဆို၏။ (အဘယရာဇကုမာရသုတ္)
ေန႔စဥ္ႏွင့္အမွ် လူတုိ႔သည္စီးပြားေရးအတြက္ေသာ္လည္းေကာင္း လူမွဴေရးအတြက္ေသာ္လည္းေကာင္း တမ်ိဳးမ်ိဳးေၾကာင္႔ ၾကံေတြးေနၾကသည္၊ ျပဳမူလုပ္ကိုင္ေနၾကသည္၊ ေျပာဆိုေနၾကသည္၊
ေန႔စဥ္ႏွင့္အမွ် လူတုိ႔သည္စီးပြားေရးအတြက္ေသာ္လည္းေကာင္း လူမွဴေရးအတြက္ေသာ္လည္းေကာင္း တမ်ိဳးမ်ိဳးေၾကာင္႔ ၾကံေတြးေနၾကသည္၊ ျပဳမူလုပ္ကိုင္ေနၾကသည္၊ ေျပာဆိုေနၾကသည္၊
ကာယကံ ဝစီကံ မေနာကံဟူေသာ ကံသံုးပါရွိရာတြင္ ဝစီကံမႈသည္
အျပဳအမ်ားဆံုးေသာ ကံျဖစ္ပါသည္။
နံနက္အိပ္ရာမွ ႏိုးထသည္ႏွင့္ ညအိပ္ရာဝင္ခ်ိန္ တစ္ေန႔တာကာလအတြင္း
ေျပာခဲ့ေသာ စကားတို႔ကား မနည္းလွေပ။ထုိစကားတို႔တြင္
သတိယွဥ္၍ ေျပာခဲ့ေသာ စကားေတြလည္းပါမည္။
လိုအပ္ခ်က္အရ ေျပာေသာ စကားေတြလည္း ပါမည္။ သတိလက္လႊတ္ၿပီးေျပာခဲ့ေသာ
စကားေတြလည္းပါမည္။ လုိအပ္ခ်က္အရ ေျပာေသာ စကားေတြလည္း ပါမည္။ တည္တည္ၾကည္ၾကည္ေလးေလးနက္နက္ေျပာေသာ
စကားေတြ လည္းပါမည္။
ေပါ့ေပါ့တန္တန္
ေျပာေသာ စကားေတြလည္းပါမည္။ မွန္မွန္ကန္ကန္ ေျပာေသာ စကားေတြလည္းပါမည္။ လိမ္ညာေျပာမိေသာ
စကားေတြလည္းပါမည္။ အက်ိဳးစီးပြား ရွိေစေသာ စကားတို႔လည္း ပါမည္။ အက်ိဳးစီးပြား မဲ့ေစေသာ
စကားတုိ႔လည္း ပါမည္။
ေမတၱာက႐ုဏာအရင္းခံလ်က္ ေစတနာအျပည္႕ႏွင္႔ေျပာေသာ စကားေတြလည္း
ပါမည္။ မနာလို၀န္တိုမႈႏွင့္ မုန္းတီးမႈ အရင္းခံလ်က္ ေျပာေသာ စကားေတြလည္း ပါမည္။
ႏွလံုးသားမွ
လာေသာ ခံစားခ်က္ကို အရင္းခံလ်က္ ပြင့္လင္းစြာ ေျပာေသာ စကားေတြလည္းပါမည္။ ႏွလံုးသားမွ
ျမစ္ဖ်ားခံမလာမူလ်က္၊ ႏႈတ္ဖ်ားတြင္သာေပါ့ေပါ့လွ်ံလွ်ံ ေျပာေသာ စကားေတြလည္း ပါမည္။
စိတ္ေကာင္း ေစတနာေကာင္းျဖင့္ ေျပာေသာ စကားေတြလည္း ပါမည္။ မေကာင္းေသာ စိတ္ေစတန္ျဖင့္ ေျပာေသာ စကားေတြလည္း ပါမည္။ ၾကားရသူတို႔အဖို႔ ႏွလံုးစိတ္၀မ္း ခ်မ္းသာေစေသာ စကားတို႔လည္း ပါမည္။ ၾကားရသူတို႔အဖုိ႔ ႏွလံုးစိတ္၀မ္း မခ်မ္းေျမ့ ေစေသာ စကားေတြလည္း ပါမည္။
စိတ္ေကာင္း ေစတနာေကာင္းျဖင့္ ေျပာေသာ စကားေတြလည္း ပါမည္။ မေကာင္းေသာ စိတ္ေစတန္ျဖင့္ ေျပာေသာ စကားေတြလည္း ပါမည္။ ၾကားရသူတို႔အဖို႔ ႏွလံုးစိတ္၀မ္း ခ်မ္းသာေစေသာ စကားတို႔လည္း ပါမည္။ ၾကားရသူတို႔အဖုိ႔ ႏွလံုးစိတ္၀မ္း မခ်မ္းေျမ့ ေစေသာ စကားေတြလည္း ပါမည္။
အဂတိတရားေလးပါး
ကင္းရွင္းစြာ သစၥာထိုက္ေသာ စကားေတြလည္း ပါမည္။ အဂတိတရား ေလးပါးႏွင့္ ယွဥ္၍ သစၥာပ်က္ယြင္းေသာ
စကားေတြလည္း ပါမည္။ ႐ိုးရွင္း ေျဖာင့္မတ္စြာ ေျပာေသာ စကားေတြလည္း ပါမည္။ သြယ္ဝိုက္ေသာအာျဖင္႔ေကာက္က်စ္ေသာ
စကားေတြလည္း ပါမည္။
တစ္ဖက္သူအေပၚ တန္ဖုိးထားလ်က္ ေလးေလးစားစား ေျပာေသာ စကားေတြလည္း ပါမည္။ တစ္ဖက္သူအေပၚ အေပၚစီးက ႏွိမ့္ႏွိမ့္ခ်ခ် ေမာက္ေမာက္မာမာ ေျပာေသာ စကားေတြလည္း ပါမည္။ လူအမ်ဳိးမ်ဳိး စိတ္အေထြေထြ ရွိသလို စကားေတြလည္း အမ်ဳိးမ်ဳိး ရွိႏိုင္သည္။
တစ္ဖက္သူအေပၚ တန္ဖုိးထားလ်က္ ေလးေလးစားစား ေျပာေသာ စကားေတြလည္း ပါမည္။ တစ္ဖက္သူအေပၚ အေပၚစီးက ႏွိမ့္ႏွိမ့္ခ်ခ် ေမာက္ေမာက္မာမာ ေျပာေသာ စကားေတြလည္း ပါမည္။ လူအမ်ဳိးမ်ဳိး စိတ္အေထြေထြ ရွိသလို စကားေတြလည္း အမ်ဳိးမ်ဳိး ရွိႏိုင္သည္။
ေယဘုယ်အားျဖင့္မူ
လူအမ်ားစုသည္ ကံသံုးပါးအနက္၊ ဝစီကံကို အေရးၾကီးေသာ ကံဟု အသိအမွတ္မျပဳတတ္ၾက။ ဝစီကံႏွင့္
ပတ္သက္လွ်င္ ေပါ့ေပါ့ဆဆ သေဘာ ထားတတ္ၾကပါသည္။
တခါတံုးက
ရြာတရြာမွာအေမျဖစ္သူကသားျဖစ္သူကိုခိုင္းတယ္ သားလုပ္သူကလည္းနားမေထာင္ နားမေထာင္ရမလားဆိုျပီး
က်ိန္ဆဲတယ္ “ ေျမြကိုက္ပါေစ ႏြားေခြ႔လိုေသပါေစစသည္ျဖင္႕”
အေမျဖစ္သူကက်ိန္ဆဲတယ္ ဒီစကားကေလးသားျဖစ္သူကိုသြားထိခိုက္တယ္ သားျဖစ္သူေျမြကိုက္လို႕ေသရတာလက္ေတြ႔ျမင္ဖူးပါတယ္။
ထုိ႔ေၾကာင့္ ဆရာေတာ္ၾကီး အရွင္ဇနကာဘိဝံသက “ကာယကံ ဝစီကံ မေနာကံ
သံုးခုအနက္က ဝစီကံဆိုတဲ့ ႏႈတ္ေျပာဟာ မဆင္မျခင္ လႊတ္ခနဲ လႊတ္ခနဲ ထြက္ထြက္သြားတတ္လို႔
သတိထားဖို႔ အေရးႀကီးပါတယ္” ဟု သတိ ေပးေတာ္မူခဲ့ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။
ျမတ္စြာဘုရားက သုစ႐ိုက္တရား ဆယ္ပါးကို ေဟာၾကားေတာ္မူရာ၌
ကာယသုစ႐ိုက္ႏွင့္ မေနာသုစ႐ိုက္တို႔က သံုးပါးစီသာ ပါ၀င္ၿပီး ၀စီသုစ႐ိုက္က ေလးပါးပါ၀င္သည္။
ျမတ္ဘုရားကေတာ႕စကားေျပာရမွာဒီအဂၤါဆယ္ပါးလိုက္နာရမည္ဟုေဟာထားပါတယ္၊
ကာလ၀ါဒီ- ေျပာခ်ိန္ေျပာခြင့္သင့္မွ
ေျပာဆုိရမယ္။
ဘူတ၀ါဒီ-ဟုတ္မွန္ေသာစကားကုိသာေျပာဆုိရမယ္။
ဓမၼ၀ါဒီ-တရားနွင့္စပ္သည္ကုိသာေျပာဆုိရမယ္။
အတၳ၀ါဒီ-အက်ိဳးနွင့္စပ္သည္ကုိသာ ေျပာဆုိရမယ္။
ပိယ၀ါဒီ-ခ်စ္ဖြယ္ေသာစကားကုိသာ ေျပာဆုိရမယ္။
မိဟိတပုဗၺဘာဏီ-ျပဳံးရႊင္ျခင္းကုိသာ ေရွးဦးျပ၍ ေျပာဆုိရမယ္။
မိတာဘာဏီ-မပုိမလြန္ခ်င့္ခ်ိန္၍ ေျပာဆုိရမယ္။
အတုရိတ၀ါဒီ-အေဆာတလ်င္ ေျပာဆိုျခင္းေရွာင္ရမယ္။
ေ
ေ
ပါရီ-ျပည္ၾကီးသူ ျပည္ၾကီးသားတုိ႔ဓေလ့ထုံးစံကုိလုိက္၍ယာဥ္ေက်းသိမ္ေမြ႔စြာေျပာဆုိရမယ္။
၀ိသဒ၀ါဒီ-သန့္ရွင္းေသခ်ာ၊ဌာန္ကရုိဏ္းက်ေအာင္ေျပာနုိင္ရမယ္
ျမတ္စြာဘုရားသည္ ေဇတ၀န္ေက်ာင္း၌ သီတင္းသံုးစဥ္- စကားကိုလိုတာထက္ပိုေျပာတတ္ေသာေကာကာလိကရဟန္းကို အေၾကာင္းျပဳ၍ ဒကာ ဒကာမေတြနဲ႔ သူ၏သားေတာ္သမီးေတာ္တို႔အားစကားကိုလိုတာထက္ပိုေျပာေသာသူမွာဘယ္လိုအက်ိဳဴးေက်းဇူးရရွိတယ္
ျမတ္စြာဘုရားသည္ ေဇတ၀န္ေက်ာင္း၌ သီတင္းသံုးစဥ္- စကားကိုလိုတာထက္ပိုေျပာတတ္ေသာေကာကာလိကရဟန္းကို အေၾကာင္းျပဳ၍ ဒကာ ဒကာမေတြနဲ႔ သူ၏သားေတာ္သမီးေတာ္တို႔အားစကားကိုလိုတာထက္ပိုေျပာေသာသူမွာဘယ္လိုအက်ိဳဴးေက်းဇူးရရွိတယ္
ဆိုတာကိုေဟာျပေတာ္မူခဲ႔ပါတယ္။
အတိတ္ဇာတ္
ဗာရာဏသီျပည္၌ ျဗဟၼဒတ္မင္းစိုးစံစဥ္- ဘုရားေလာင္းသည္ ဟိမ၀ႏၱာ၌ ရေသ့ငါးရာတို႔၏ ဆရာျဖစ္၏။
တစ္ေန႔ေသာအခါ ေဖ်ာ့ေတာ့ေသာ ေရာဂါစြဲေသာ ရေသ့တစ္ဦးသည္ ပုဆိန္ျဖင့္ထင္းကိုခြဲ။
အနီးမွ ႏႈတ္မေစာင့္ရေသ့ကား ဤေနရာမွာ ေပါက္ပါ၊ ဟိုေနရာမွာ
ေပါက္ပါ စသည္ျဖင့္ တတြတ္တြတ္ေျပာေန၏။ ၾကာေသာ္ ေမာေမာပန္းပန္းႏွင့္ ထင္းေပါက္ေနသူက စိတ္တိုလာၿပီး
ထိုစကားမ်ားေသာ ရေသ့၏ ဦးေခါင္းကို ပုဆိန္ႏွင့္ တခ်က္တည္း ေပါက္လိုက္ရာ ထိုေနရာတြင္ပင္
ေသဆံုးသြား၏။ ဘုရားေလာင္းသည္ ထိုရေသ့၏ အေလာင္းကို သၿဂိဳ ၤဟ္ေစ၏။
မၾကာမီပင္ ေက်ာင္းအနီး ေတာင္ပို႔ေျခရင္း၌ ေနေသာ ခါတစ္ေကာင္သည္ နံနက္တိုင္း ေတာင္ပို႔ထိပ္၌ရပ္၍ က်ယ္ေလာင္စြာတြန္၏။ ထုိအသံကို ၾကား၍ မုဆိုးတစ္ေယာက္သည္ အသံၾကားရာသို႔ လာ၍ ခါကိုသတ္၍ ယူေဆာင္သြား၏။
မၾကာမီပင္ ေက်ာင္းအနီး ေတာင္ပို႔ေျခရင္း၌ ေနေသာ ခါတစ္ေကာင္သည္ နံနက္တိုင္း ေတာင္ပို႔ထိပ္၌ရပ္၍ က်ယ္ေလာင္စြာတြန္၏။ ထုိအသံကို ၾကား၍ မုဆိုးတစ္ေယာက္သည္ အသံၾကားရာသို႔ လာ၍ ခါကိုသတ္၍ ယူေဆာင္သြား၏။
ဘုရားေလာင္းသည္
ခါ၏ အသံကို မၾကား၍ ေမး၏။ ရေသ့တို႔က ခါတြန္သံၾကား၍ မုဆိုးလာ၍ သတ္ယူသြားေၾကာင္းေျပာျပ၏။
ဘုရားေလာင္းသည္
ထုိအျဖစ္အပ်က္ႏွစ္ခုကို ေပါင္:စပ္၍ `ရေသ့တို႔၊ ခါသည္ တြန္သင့္သည္ထက္ပို၍ တြန္ျခင္းကား
သူ႔ကိုယ္သူ သတ္သကဲ့သို႔ပင္၊ ပညာမရွိေသာသူသည္ ေျပာသင့္သည္ထက္ ပို၍ လြန္စြာေျပာတတ္ေသာ
စကားသည္ သူ႔ကို သတ္၏´
ဘုရားေလာင္းသည္
ရေသ့အေပါင္းတို႔ကို ဤသို႔ အဆံုးအမေပး၍ စကားကို လိုသည္ထက္ပို၍ ထပ္တလဲလဲ ေျပာေနျခင္းေၾကာင့္
အႏၱရာယ္ေတြ႔ရေၾကာင္း ဆံုးမ၏။
ျမတ္ဘုရားရွင္ရဲ႔ေဟာၾကားထားေသာတရားေတာ္အတိုင္းလိုက္နာလ်ွင္
ေလာကလူေတြအေနနဲ႔
ေကာင္းမြန္ေသာ အက်ိဳးေက်းဇူးေတြ အသီးအပြင္႔ေတြ လက္ေတြ႕သံုးေဆာင္ခံစားနိုင္ပါတယ္
မယံုလ်ွင္ လက္ေတြ႔ဒီေန႕ကစျပီး လိုက္နာလိုက္ၾကရေအာင္။
(ဓမၼစမ္းေရ)
(ဇာတ္ေတာ္
ေကာကာလိကႏွင္႔အဘယရာဇကုမာရသုတ္ တို႕ကိုမွီညမ္းျပဳစုေရးသားသည္)
0 comments:
Enregistrer un commentaire