စင္ကာပူႏိုင္ငံ မူလတန္းႏွင့္
အလယ္တန္းေက်ာင္းသားမ်ားသည္ သခ်ၤာ၊ သိပၸံႏွင့္ စာဖတ္စြမ္းရည္တြင္ ႏိုင္ငံတကာမွ
သတ္မွတ္ခ်က္မ်ားကို ေက်ာ္လႊားႏိုင္ခဲ့ၿပီး ထိပ္တန္းအဆင့္တြင္ ရွိေနေၾကာင္း
သတင္းရရွိသည္။
ႏိုင္ငံတကာ
အဆင့္သတ္မွတ္ခ်က္စာရင္းႏွစ္ခု ထြက္ေပၚလာရာတြင္ စင္ကာပူေက်ာင္းသားမ်ားသည္ စစ္ေဆး
သည့္ရမွတ္မ်ားကို ထိပ္ဆံုးအဆင့္တြင္ေရာက္ေအာင္ စြမ္းေဆာင္ႏိုင္ခဲ့႐ံုမက ပညာေရးတြင္
ညံ့သည္ဟု သတ္မွတ္ထားျခင္း ခံထားရသူမ်ားကလည္း ကမၻာ့အဆင့္ကိုၿပိဳင္ႏိုင္သည့္
အမွတ္မ်ားရွိေနသည္ဟုဆိုသည္။
ေက်ာင္းသားမ်ားတြင္ သင္ယူမႈစြမ္းရည္
ျမင့္မားလာသည့္အျပင္ ေတြးေခၚမႈပံုစံလည္း တိုးတက္ျမင့္မားလာ ေၾကာင္း၊
ပညာေရး၀န္ႀကီးဌာန (MOE) အေနျဖင့္ သင္႐ိုးၫႊန္းတမ္းမ်ားကို ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲျခင္း၊
ျပဳျပင္ေျပာင္း လဲလိုက္သည့္ သင္႐ိုးသစ္တြင္ ေက်ာင္းသားလူငယ္မ်ား၏ အေတြးအေခၚကို
ဦးစားေပးသည့္ သင္ၾကားမႈပံုစံသို႔ လမ္းေၾကာင္းေျပာင္းလိုက္ျခင္းေၾကာင့္ ထိုသို႔
ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္လာျခင္းျဖစ္သည္ဟု ပညာေရး၀န္ႀကီးဌာနက သံုးသပ္ထားသည္။
ႏိုင္ငံတကာသတ္မွတ္ခ်က္အဆင့္ၿပိဳင္ပြဲတြင္
စင္ကာပူေက်ာင္းသားမ်ား ထိပ္တန္းသို႔တက္လာႏိုင္ျခင္းအတြက္ ေက်ာင္းသားမိဘမ်ားအျပင္၊
ဆရာ ဆရာမမ်ားကပါ အံ့အားသင့္ခဲ့ၾကရသည္။
ယမန္ႏွစ္က ႏိုင္ငံတကာအဆင့္ သခ်ၤာ၊
သိပၸံႏွင့္ စာဖတ္စြမ္းရည္စစ္ေဆးမႈကို စင္ကာပူႏိုင္ငံမွ ေက်ာင္းသား ၁၂၅၀၀ ဦး
၀င္ေရာက္ယွဥ္ၿပိဳင္ခဲ့ၾက သည္။
၂၀၀၆-၂၀၀၇ ခုႏွစ္မွစတင္ခဲ့သည့္ ထိုစမ္းသပ္စစ္ေဆးမႈမ်ားကို
စင္ကာပူႏိုင္ငံမွ ေတာက္ေလွ်ာက္၀င္ ေရာက္ ယွဥ္ၿပိဳင္ခဲ့ေၾကာင္းသိရသည္။
Timss (Trends in International
Mathematics and Science Study) ၿပိဳင္ပြဲတြင္ စင္ကာပူမွ အသက္ ၁၀ ႏွစ္၀န္းက်င္
မူလတန္း (၄ တန္း) အဆင့္မွေက်ာင္းသားမ်ားသည္ သခ်ၤာတြင္ အျမင့္ဆံုးအမွတ္ ၆၀၆ မွတ္ရကာ
ဗိုလ္စြဲခဲ့သည္။ ေတာင္ကိုရီးယားသည္ ဒုတိယ၊ ေဟာင္ေကာင္က တတိယေနရာတြင္ရွိသည္။
စင္ကာပူ မူလတန္း (၂ တန္း) အဆင့္တြင္ သိပၸံဘာသာတြင္ ပထမ၊ သခ်ၤာတြင္
ဒုတိယရရွိခဲ့သည္။
ႏိုင္ငံတကာစာဖတ္စြမ္းရည္ၿပိဳင္ပြဲတြင္
စင္ကာပူမွ ၄ တန္းအဆင့္ အသက္ ၁၀ အရြယ္လူငယ္မ်ားက အဆင့္ ၄ ရရွိခဲ့ၿပီး၊ ေဟာင္ေကာင္၊
႐ုရွား၊ ဖင္လန္ႏိုင္ငံမ်ား၏ ေနာက္တြင္ေရာက္သြားခဲ့သည္။
Timss ၿပိဳင္ပြဲသည္
ေက်ာင္းသားေက်ာင္းသူမ်ား၏ စြမ္းရည္သံုးရပ္ကို စစ္ေဆးသံုးသပ္ၿပီး အဆင့္သတ္မွတ္ျခင္း
ျဖစ္သည္။ ထိုၿပိဳင္ပြဲသည္ ဘာသာရပ္ဆိုင္ရာကို သိျခင္း၊ အသံုးခ်ႏိုင္ျခင္း၊ ေတြးေတာဆင္ျခင္ႏိုင္ျခင္း
၃ ရပ္ကို တိုင္းတာစစ္ေဆးျခင္းျဖစ္သည္။
၂၀၀၄ ခုႏွစ္မွစတင္ၿပီး
စင္ကာပူႏိုင္ငံတြင္ “နည္းနည္းသင္၊ မ်ားမ်ားေလ့လာ” ႏိုင္ေရးသို႔ ပညာေရးလမ္းေၾကာင္း
ကို ေျပာင္းခဲ့ၿပီးမွ ယခုကဲ့သို႔ ေအာင္ျမင္မႈမ်ား ရရွိခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္ဟု
ပညာေရး၀န္ႀကီးဌာနကေျပာၾကားသည္။
0 comments:
Enregistrer un commentaire