Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

yyy

မဂၤလာပါ ဓမၼစမ္းေရ ဆုိက္သုိ႕လာလည္သြားၾကေသာ မိတ္ေဆြအားလုံး ထာ၀ရေပ်ာ္ရႊင္ၾကည္နုူးနုိင္ပါေစလုိ ဆုေတာင္းလုိက္ပါတယ္...

dimanche 17 février 2013

စာဖတ္တတ္ေအာင္လုပ္ၾကပါ။

စာကိုက်က္တယ္လို႔ေျပာၾကတယ္။ က်က္တာေရာ၊ ဖတ္တာေရာ၊ မွတ္တာေရာ၊ ေလ့လာတာေရာ အတူတူပါပဲ။ ကဲ ဒီေတာ့ ေမးပါရေစဦး။ စာဘယ္လို က်က္ၾကသလဲ။ စာက်က္တတ္ရဲ႕လားလို႔ေလ။

စာက်က္တယ္ဆိုတာ

- တစ္ညလုံး ျပည့္က်ပ္ေနေအာင္ထည့္ရတာလား
- တျဖည္းျဖည္း ထည့္ရင္းနဲ႔ စာအုပ္ေပၚ အိပ္ေပ်ာ္ သြားရတာမ်ိဳးလား
- အဖြဲ႕လိုက္စုၿပီး ေအာ္လိုက္၊ ေျပာလိုက္၊ ရယ္ေမာလိုက္ထည့္ရတာမ်ိဳးလား
အဲဒီစာက်က္နည္းေတြကေတာ့ တစ္ခုမွ မေကာင္း ပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ေမးၾကည့္ရတာ။ စာက်က္တတ္ရဲ႕ လားလို႔။

ပညာရွာခ်င္သူအမ်ားစု ထင္ထားတတ္ၾကတာက စာက်က္တယ္ဆိုတာ စာေမးပြဲေၾကာင့္၊ စာေမးပြဲ ေျဖဖို႔လို႔ပဲသိထားၾကတာမ်ားတယ္။အမွန္ေတာ့စာေမးပြဲေၾကာင့္စာက်က္တာထက္၊ ေန႔စဥ္လုပ္
 ေဆာင္ရတဲ့ ထမင္းစား ေရေသာက္အလုပ္တစ္ခုလို လုပ္ႏိုင္ရင္ ပိုေကာင္းတယ္။ 

ဒါေၾကာင့္ စာက်က္တယ္ လို႔ေျပာတာထက္ စာဖတ္တာဆိုရင္ ပိုၿပီး စိတ္ထဲမွာ တင္းက်ပ္မႈေတြ ေလၽွာ႔သြားႏိုင္ပါလိမ့္မယ္။

စာကိုပုံမွန္က်က္လို႔ေျပာရတာကလည္းခက္တယ္။ အဲဒီေျပာတဲ့သူေတြေရာ ေန႔စဥ္ပုံမွန္ လုပ္ႏိုင္ ရဲ႕လားလို႔ ျပန္ေမးရမယ္။ စာဖတ္တယ္ဆိုတာ စာသင္ႏွစ္စကေန စာသင္ႏွစ္ဆုံး ေနာက္ဆုံးစာေမးပြဲ ေရာက္တဲ့အခ်ိန္အထိ စာဖတ္တာလို႔လည္း ေျပာၾက တယ္။ စာက်က္တယ္ဆိုတာ ပါးစပ္ကေန ေအာ္ေနတာထက္ ပိုၿပီးေလးနက္တယ္လို႔ ခံယူထားသင့္တယ္။ 

ဘာသာရပ္တစ္ခုကို သိရွိေအာင္လုပ္ျခင္း၊ မွတ္မိ ေအာင္လုပ္ျခင္း၊ ကၽြမ္းက်င္ေအာင္လုပ္ျခင္း၊ စစ္ ေဆးမႈကို ေအာင္ျမင္ေအာင္လုပ္ျခင္းဆိုတဲ့ အဓိပၸာယ္ ေတြလည္း ပါေနတယ္။

စာက်က္တယ္ဆိုတာ စာေမးပြဲတစ္ခုခုကို ေအာင္ျမင္ဖို႔လုပ္တာမ်ိဳး၊ စာဖတ္တယ္ဆိုတာ ဘာသာရပ္တစ္ခုခုကို သိေအာင္၊ နားလည္ေအာင္ လုပ္တဲ့သေဘာလည္းေဆာင္ေနေသးတယ္။

သိေအာင္ပဲလုပ္လုပ္၊ တတ္ေအာင္ပဲလုပ္လုပ္၊ ေအာင္ဖို႔ပဲလုပ္လုပ္ သိထားသင့္တဲ့ စာဖတ္နည္း ၇ ခ်က္ကို မၽွေဝခ်င္ပါတယ္။ လိုက္နာႏိုင္ရင္လည္း လိုက္နာ၊ ဒါမွမဟုတ္ ကိုယ့္မွာရွိတဲ့နည္းက ပိုေကာင္း တယ္ဆိုရင္လည္း အဲဒီနည္းအတိုင္းပဲဆက္သြားေပါ့။

၁။ သင္႐ိုးတစ္ခုလုံး ႏွံ႔စပ္ေအာင္ဖတ္ပါ

ျပ႒န္းသင္႐ိုးဆိုတာ ေက်ာင္းသားနဲ႔ ဆရာၾကား မွာ နားလည္မႈယူထားတဲ့ သတ္မွတ္ထားခ်က္တစ္ခုလို႔ ေျပာရမယ္။ သိခ်င္ရင္ၾကည့္၊ နားလည္ခ်င္ရင္ဖတ္၊ ပိုတတ္ခ်င္ရင္ေလ့လာ၊ အမွတ္ေကာင္းေကာင္း လိုခ်င္ရင္အေထာက္အကူေပးႏိုင္တဲ့ ေနရာတစ္ေနရာလို႔ လက္ခံထားရမယ္။ ျပ႒ာန္းစာအုပ္ဆိုတာအက်ဥ္းခ်ဳပ္လည္းထုတ္ျပထားတာရွိရမယ္။အက်ယ္ခ်ဲ႕ၿပီး
 ေျပာထားႏိုင္တာလည္းရွိရမယ္။ 

အဆင့္ဆင့္ နားလည္မႈကို ျမႇင့္တင္ေပးသြားႏိုင္စြမ္းလည္းရွိရ မယ္။ တစ္ခန္းၿပီးတစ္ခန္း ဖတ္ခ်င္ေအာင္ ျပဳစုထား တဲ့ ျပ႒ာန္းခ်က္ဆိုရင္ ေက်ာင္းသားကလည္း တစ္ဆင့္ၿပီးတစ္ဆင့္ တက္သြားခ်င္မွာပါ။ 

အခန္းတိုင္းဟာဆက္စပ္မႈရွိၿပီးမသိမျဖစ္အေနအထားကို ေရာက္မွလည္း ေက်ာင္းသားကဖတ္ခ်င္လိမ့္မယ္။ စံအတိုင္း သတ္မွတ္ျပ႒ာန္းထားတဲ့ သင္႐ိုးကို အစ ကေန အဆုံးတိုင္ေအာင္ ႏွံ႔စပ္ေအာင္ဖတ္သြားမယ္ ဆိုရင္ ေက်ာင္းသားအတြက္ အက်ိဳးရွိႏိုင္ပါတယ္။

၂။ ျပကၡဒိန္ဇယား ေရးဆြဲထားပါ

သူတို႔ႏိုင္ငံေတြက ေက်ာင္းေတြမွာေတာ့ ေက်ာင္းသားေတြကို assignment ေတြလုပ္ခိုင္းတယ္။ ဘယ္ေန႔ေနာက္ဆုံးတင္ရမယ္ဆိုၿပီးေတာ့လည္း due date ကို ေပးထားတတ္တယ္။ ကိုယ့္ဘာသာကိုယ္ စာၾကည့္တိုက္ေတြမွာ ေလ့လာၿပီးတင္ရင္လည္းရတယ္။ ဒီလို assignment ေတြေပးထားရင္ ျပကၡဒိန္ မွာ မွတ္ထားလိုက္ပါ။ မျဖစ္မေနလုပ္ရမယ့္ ကိစၥတစ္ ခုလို႔ သတ္မွတ္ၿပီး အေကာင္းဆုံးျပင္ဆင္ႏိုင္ေအာင္ ႀကိဳးစားၾကည့္ပါ။

၃။ စာဖတ္ကူပစၥည္းေတြကိုသုံးပါ

နည္းနည္းထူးဆန္းေနလိမ့္မယ္ထင္တယ္။ စာထိုင္ဖတ္ရင္ မ်က္လုံးတစ္ခုတည္း အလုပ္လုပ္ရ တယ္လို႔ထင္ရင္မွားမယ္။ ေဘးနားမွာ ေပတံ၊ highlight pen အေရာင္မ်ိဳးစုံ၊ ေဘာ့ပင္စတာေတြ အစုံအလင္ အသင့္ျပင္ထားသင့္တယ္။ ေရငတ္တတ္ရင္ ေရပုလင္းပါေဆာင္ထားလိုက္ဦး။ 

ဖတ္စာအုပ္ကို ညစ္ပတ္မွာ မေၾကာက္ပါနဲ႔။ ဆရာေတြက ဖတ္စာအုပ္ကို ညစ္ပတ္ေအာင္လုပ္ရင္ ႐ိုက္မယ္ဆိုၿပီး အေတြးတိမ္တိမ္နဲ႔ တားျမစ္လာရင္ သူတို႔အတြက္ ဖတ္စာအုပ္အသစ္တစ္အုပ္ ေက်ာင္းမွာအၿပီးထားခဲ့လိုက္ပါ။ 

ဖတ္စာအုပ္ကို ဖတ္ေနရင္းက အေရးႀကီး တယ္ထင္တာေတြ မ်ဥ္းသားမယ္။ ေဘးေနရာလြတ္ မွာ မွတ္ခ်က္ေတြေရးမယ္။ ထပ္ျဖည့္ခ်င္တာ ျမားထိုးၿပီး ျဖည့္ခ်င္ျဖည့္ထားမယ္။ ေနရာမေလာက္ ရင္ စာ႐ြက္နဲ႔ ထပ္ျဖည့္ၿပီး ကပ္ခ်င္ကပ္ထားမယ္။

တခါတေလစာေရးသူတို႕စာ၀ါလိုက္ရင္းစာေတြလိုက္မွတ္ဖို႕ဆရာအျမဲေျပာတယ္ ေနာက္ဘယ္ခ်ိန္ဘဲၾကည္႕ၾကည္႕
အမွတ္ရေစဖို႕တဲ႕ ခုခ်ိန္ထိကိုယ္တိုင္ဆရာတေယာက္ျဖစ္လာေတာ႕လဲ ကိုယ္႕တပည္႕ေတြကိုအျမဲေျပာျဖစ္ပါတယ္ ဆရာေျပာတာေနာက္ကလိုက္မွတ္ဖို႕။

ဆရာေတာ္ေတြေျပာတာရွိေသးတယ္စာအံနည္းေစ စာၾကည္႕ စာၾကံျမဲေစတဲ႕ သိပ္မွန္တယ္ ခုေခာတ္လူငယ္ေတြကစာက်က္ပဲမွန္တယ္ စာၾကည္႕ စာၾကံနည္းသြားတယ္ စာၾကံတာဆိုတာသိေတာင္မသိေတာ႕ဘူး။

ခက္ခဲတဲ့စာလုံးေတြေအာက္မွာ highlighting လုပ္လိုက္တာဟာ မ်က္စိကို သတိထားမိၿပီး မွတ္ရ လြယ္ေစတယ္။ ကိုယ့္ assignment မွာ ျဖည့္ခ်င္တာ ထည့္ခ်င္တာေလးေတြကို ဖတ္ရင္းနဲ႔ မွတ္သြားရင္ ျပန္ရွာရလြယ္လိမ့္မယ္။

၄။ ဖတ္ရင္းနဲ႔ရွာ

စာဖတ္သြားရင္းနဲ႔ ခက္ခဲတဲ့စာလုံး၊ အဓိပၸာယ္ နားမလည္တဲ့စာလုံးေတြကိုေတြ႕ရင္ dictionary မွာ ရွာၾကည့္မယ္။ မေတြ႕ရင္ အင္တာနက္ထဲဝင္ၿပီး အြန္လိုင္းမွာရွာႏိုင္ေအာင္ ႀကိဳးစားမယ္။ အဓိပၸာယ္ ေတြကို ခ်ေရးထားမယ္။

၅။ မွတ္စုျပန္ေရး

အြန္လိုင္းကေနပညာရွာသူေတြျဖစ္ေစ၊ စာသင္ခန္းထဲမွာ စာသင္ေနရသူေတြျဖစ္ေစ ေဆြးေႏြးခ်က္ ေတြကို ကိုယ္နားလည္သလို မွတ္စုျပန္ေရးႏိုင္ေအာင္ ႀကိဳးစားသင့္တယ္။ ဆရာေျပာေနတာေတြကို တစ္လုံးမက်န္ လိုက္ေရးခိုင္းေနတာမဟုတ္ဘူး။

 ေဟာေျပာ ပို႔ခ်ခ်က္ေတြကို ႀကိဳက္ရင္ ကိုယ့္မွပါတဲ့ ဖုန္း သို႔မဟုတ္ MP3 player ေလာက္နဲ႔ အသံဖမ္းထားလိုက္ လို႔ရတယ္။ လိုခ်င္တာက ပထမဦးဆုံး ေျပာတာေတြကို စိတ္နဲ႔မွတ္လိုက္မယ္၊ ၿပီးရင္ နားလည္သလို ျပန္ခ်ေရးတယ္ဆိုတာက စိတ္ထဲမွာ စြဲသြားၿပီး မေမ့ ေတာ့ဘူး။

ေဟာေျပာပို႔ခ်ခ်က္ေတြဆိုတာ လိုက္ေရးဖို႔ မဟုတ္ဘူး။ နားလည္ေအာင္နားေထာင္ အတန္းၿပီး ရင္ ျပန္ေရးၾကည့္ဖို႔ႀကိဳးစားရမွာ။ ကြန္ပ်ဴတာသုံးရင္ ကြန္ပ်ဴတာထဲမွာ စာနဲ႔႐ိုက္ထား၊ ဆက္စပ္တာေတြကို သိခ်င္ရင္ အြန္လိုင္းမွာရွာ၊ လိုခ်င္တာေတြကို ဖိုင္တြဲထား သို႔မဟုတ္ ၫႊန္းထားလိုက္ရင္ ကိုယ့္အတြက္ အက်ိဳးရွိႏိုင္ပါတယ္။ အဓိကလိုအပ္တာ တစ္ေခါက္ ေလာက္ျပန္ေရးၾကည့္ပါ။

၆။ Study Guide ထားပါ

Study guide ဆိုတာ ဆရာငွားခိုင္းတာမဟုတ္ ဘူး။ ျပ႒ာန္း text book ေတြထဲမွာ မပါတဲ့အေၾကာင္း အရာကို ထပ္ၫႊန္းႏိုင္တဲ့သူေတြကိုေျပာတာ။ ျပ႒ာန္း ခ်က္ထက္ပိုသိခ်င္ရင္ စာအုပ္ကိုထုတ္ေဝတဲ့ textbook publisher's website ကို သြားၾကည့္တာ အေကာင္းဆုံး study guide လို႔ေျပာႏိုင္တယ္။ 

သူတို႔ ႏိုင္ငံေတြက ေက်ာင္းသုံးျပ႒ာန္းစာအုပ္ေတြ ထုတ္ေဝတဲ့တိုက္ေတြမွာက ကိုယ္ပိုင္ website ေတြ၊ ရွင္းလင္းခ်က္ေတြ၊ စာအုပ္အၫႊန္းေတြ စုံလင္ေအာင္ ေဖာ္ျပထားတတ္တယ္။

၇။ ဖတ္သမၽွ မွတ္သမၽွ ျပန္အသုံးခ်ပါ

ဖတ္ၿပီး ျပန္အသုံးမခ်ႏိုင္ရင္ ေမ့လြယ္ ေပ်ာက္ လြယ္တတ္တယ္။ ကိုယ္ဖတ္ထားတာေတြကို ျပန္မေရးႏိုင္သည့္တိုင္ေအာင္ သူငယ္ခ်င္းတစ္ ေယာက္ေယာက္ကို ျပန္ေျပာျပႏိုင္ေအာင္ ႀကိဳးစား ၾကည့္ပါ။ 

သူငယ္ခ်င္းကိုလည္း သူဖတ္ထားတာ ကိုယ့္ကို ျပန္ေျပာျပႏိုင္ဖို႔ အခြင့္အေရးတစ္ခုေပးထား ပါ။ ဒါဆိုရင္ အျပန္အလွန္ အေၾကာင္းအရာႏွစ္ခု အက်ိဳးရွိႏိုင္ပါတယ္။ 

တစ္ခ်က္ခုတ္ႏွစ္ခ်က္ျပတ္ စာလည္းရ၊ စကားေျပာလည္းေလ့က်င့္ရာေရာက္တဲ့ အေကာင္းဆုံးအစီအစဥ္ေလးတစ္ခုလို႔ ေျပာႏိုင္ တယ္။

ယခုေျပာခဲ့တဲ့ အေၾကာင္းအရာေတြကို သေဘာ က်တာလည္းရွိမယ္။ သေဘာမက်တာလည္း ရွိႏိုင္ပါ တယ္။ ဒါေပမယ့္ စနစ္က်တဲ့ ေလ့လာနည္းတစ္ခုအေနနဲ႔ေတာ့ ပညာရွင္ေတြက လက္ခံၾကပါတယ္။ 

စာက်က္တယ္ဆိုတာကို သူတို႔ႏိုင္ငံေတြမွာက သိပ္ လက္မခံၾကေတာ့ပါဘူး။ ဒီမွာလို အသံကုန္ေအာ္ က်က္ေနတာမ်ိဳးေတြဟာ ေခတ္မမီေတာ့ဘူး။ ၿပီးေတာ့ ဖတ္စာအုပ္ေလာက္နဲ႔ ေက်နပ္ေနတဲ့၊ ဖတ္ စာအုပ္ေလာက္ကို အားကိုးေနၾကတဲ့ ပညာေရးမ်ိဳး လည္း မဟုတ္ၾကေတာ့ဘူး။

 ေခတ္ေျပာင္း၊ စနစ္ ေျပာင္း၊ ေလ့လာမႈပုံစံေတြေျပာင္းေနၿပီ။ဆရာေတြက စာသင္ခန္းထဲေရာက္လာရင္ ငါဟာရွင္ဘုရင္လို႔ သေဘာထားတဲ့ ပညာေရးမ်ိဳးကလည္း ေခတ္မရွိေတာ့ဘူး။ လက္ထဲက ႀကိမ္လုံးကို သံလ်က္လိုသေဘာထားၿပီး ေစတစ္လုံးနဲ႔ အုပ္ခ်ဳပ္ၾက တဲ့ ပညာေရးစနစ္မ်ိဳးလည္း ကမၻာမွာ မထြန္းကား ေတာ့ဘူး။ 

ဆရာဗဟိုျပဳသင္ၾကားေရးကေန ေက်ာင္း သားဗဟိုျပဳပညာေရး၊ ေက်ာင္းသားလိုခ်င္တာကို ေပးပါဆိုတဲ့ ပညာေရးစနစ္မ်ိဳးကို ေျပာင္းလဲလာခ်ိန္မွာ ကေလးေတြကို စာက်က္ခိုင္းၿပီး လက္ေလးေတြပိုက္ အလြတ္ဆိုခိုင္းတာထက္၊ စာဖတ္ႏိုင္ေအာင္ စာဖတ္တတ္ေအာင္ လမ္းၫႊန္ျပတဲ့ဆရာေတြရွိရင္ ေကာင္းမယ္ထင္ပါတယ္။ အသိပညာတိုးပြားေအာင္ဆက္လက္ေဆာင္ရြက္နိဳင္ပါေစ။။ဓမၼစမ္းေရေသာက္သံုးနိဳင္ပါေစ။။

0 comments:

Enregistrer un commentaire