အျခားေက်ာင္းသားမ်ားနည္းတူ
အဂၤလိပ္လို ေကာင္းေကာင္းေျပာေနသည့္ သားျဖစ္သူကို မာဒန္း ဆင္းက ၾကည့္ၿပီး
ပီတိေတြျဖာေနသည္။ ပုဂၢလိကေက်ာင္းကို ေျပာင္းထားၿပီးကတည္းက သူ႕သား ႏႈတ္သြက္
လၽွာသြက္ ျဖစ္လာသည္။ သူငယ္ခ်င္း အေပါင္းအသင္းေတြလည္း မ်ားလာသည္။
မာဒန္းဆင္းသည္
သူေဌးအိမ္မွ ထမင္းခ်က္တစ္ေယာက္ျဖစ္သည္။ သူ႕သားကို ဆင္းရဲဒုကၡခံၿပီး
အစိုးရေက်ာင္းသို႔ ပို႔ခဲ့သည္။ အိႏၵိယေက်ာင္းမ်ား၏ ထုံးစံအတိုင္း
အစိုးရေက်ာင္းမ်ားတြင္ ဆရာမလုံေလာက္မႈ၊ ေက်ာင္းအေဆာက္အအုံ မလုံေလာက္မႈ၊ ေက်ာင္းအဂၤါရပ္မ်ားႏွင့္
မညီၫြတ္မႈမ်ားကို ရင္ဆိုင္ေနရသည့္ၾကားမွ စာတတ္ ေစခ်င္သည့္အတြက္ သားျဖစ္သူကို
သူေက်ာင္းသို႔ ပို႔ခဲ့သည္။
အိႏၵိယႏိုင္ငံတြင္
ၿပီးခဲ့သည့္ ေႏြဦးကတည္းက ႏိုင္ငံေတာ္ တရား႐ုံးခ်ဳပ္မွ ဥပေဒ တစ္ရပ္ကို
ျပ႒ာန္းခဲ့သည္။ ဆင္းရဲသည့္ သားသမီးမ်ားကို ပုဂၢလိကေက်ာင္းတက္ခြင့္ ဥပေဒျဖစ္သည္။
ထိုဥပေဒအရ ပညာလိုလားသည့္ အစိုးရေက်ာင္းမ်ားမွ ႀကိဳးစားေသာ ေက်ာင္းသားမ်ားကို
ပုဂၢလိကေက်ာင္းသို႔ တက္ခြင့္ရရန္ အေထာက္အကူျပဳသည္။
မာဒန္းဆင္း
အလုပ္လုပ္ေနသည့္ အိမ္မွသူေဌးမက သူ႕အိမ္တြင္ ၅ ႏွစ္ထမင္း ခ်က္ဘ၀ႏွင့္
လုပ္ကိုင္ေပးေနေသာ အလုပ္သမားမိသားစု၏ ပညာေရးကို ေထာက္ပံ့ေပးမည္ျဖစ္သည္။
ထိုအစီအစဥ္တြင္ အသက္ ၆ ႏွစ္မွ ၁၄ ႏွစ္အတြင္းေက်ာင္း သား ၂၅ ရာခိုင္ႏႈန္းကို
ပုဂၢလိကေက်ာင္း မ်ားမွ လက္ခံေပးရမည္ျဖစ္သည္။ တစ္ႏွစ္ ႐ူပီး ၁ သိန္း (ေဒၚလာ ၁၈၀၀)
ခန္႔ကုန္က်သည့္ ပုဂၢလိကေက်ာင္းမ်ားတြင္ တက္ ေရာက္ခြင့္ရရွိမည့္ အခြင့္အေရးျဖစ္သည္။
ပန္ကာ့ဂ္်
(မာဒန္းဆင္း၏သား)သည္ “မိခင္ ႏိုင္ငံတကာေက်ာင္း” တြင္ တက္ေရာက္ခြင့္ရခဲ့သည္။
ထိုေက်ာင္းတြင္ တက္ႂကြလႈပ္ရွား၊ အားရပါးရ စာသင္တတ္ေသာ ဆရာမ်ားကို နဖူးေတြ႕ ဒူးေတြ႕
သူႀကဳံေတြ႕ လိုက္ရ သည္။ ေက်ာင္းသစ္သို႔ သူေရာက္စဥ္က “အရင္ေက်ာင္းနဲ႔ ဘာမွမဆိုင္ဘူး။
ပညာေရးကို အေလးထားပုံလည္းမတူဘူး၊ သင္ၾကားပုံလည္း ဘာမွမတူဘူး” ဟု သူ႕ အေတြ႕အႀကဳံကို
ေျပာျပခဲ့သည္။
ပန္ကာ့ဂ္်၏မိဘမ်ားသည္
အသက္ ၁၀ ႏွစ္ေလာက္ကတည္းက ေက်ာင္းမွထြက္ခဲ့ၾကရသည္။ သို႔ေသာ္ သူတို႔သားကိုေတာ့
ဆရာဝန္ႀကီးျဖစ္ေစခ်င္သည္။ ဖခင္ျဖစ္သူက “ဒီလိုေက်ာင္းမ်ိဳး ေနရလို႔ကေတာ့ဗ်ာ၊
သူေကာင္း ေကာင္း ပညာကိုတန္ဖိုးထားၿပီး ႀကိဳးစားမွာေသခ်ာတယ္” ဟုေျပာရွာသည္။
ပုဂၢလိကပညာေရးကို
အိႏၵိယႏိုင္ငံတြင္ တံခါးဖြင့္ေပးလိုက္ျခင္းသည္ ပညာေရးတြင္ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈကို
မ်ားစြာျဖစ္ထြန္းေစခဲ့သည္။ ကေလးသူငယ္မ်ား အခမဲ့ပညာ မသင္မေနရဥပေဒ သို႔မဟုတ္ ပညာသင္ၾကားခြင့္
အက္ ဥပေဒကို အိႏၵိယအစိုးရသည္ ၂၀၀၉ ခုႏွစ္ကတည္းက ျပ႒ာန္းခဲ့သည္။ ထို႔ေၾကာင့္
ဝင္ေငြနည္းသည့္မိသားစုမွ သား သမီးမ်ားသည္ ပညာသင္ၾကားခြင့္မ်ား ရရွိလာၾကသည္။
ထိုဥပေဒအရ
အသက္ ၆ ႏွစ္မွ ၁၄ ႏွစ္အတြင္း ကေလးသူငယ္မ်ားသည္ အစိုးရေက်ာင္းတြင္ျဖစ္ေစ၊ ပုဂၢလိက
ေက်ာင္းမ်ားတြင္ျဖစ္ေစ မူလတန္းမွစတင္ကာ ပညာသင္ၾကားခြင့္ရရွိလာခဲ့သည္။ ေက်ာင္းသား
ဆရာအခ်ိဳး၊ ဆရာမ်ား၏ အလုပ္ခ်ိန္နာရီ၊ အထူးပညာေရးအစီအစဥ္မ်ား ကြာဟခ်က္မ်ားေနသည့္
ပညာေရးစနစ္ ႏွစ္ခု အတြင္း ကေလးမ်ား၏ ပညာသင္ခြင့္ကို
ျပ႒ာန္းႏိုင္လိုက္ျခင္းျဖစ္ပါသည္။
ပုဂၢလိကေက်ာင္းမ်ားတြင္
ဆင္းရဲသည့္မိသားစုမွ ေက်ာင္းသားမ်ား ပညာသင္ယူခြင့္ကို ခ်မ္းသာသည့္မိသားစုမ်ား၏
အေထာက္အပံ့ျဖင့္ အေကာင္အထည္ေဖာ္ခဲ့သည္။ ထိုဥပေဒကို အစိုးရက ျပ႒ာန္းေသာ္လည္း
ပုဂၢလိကေက်ာင္းတိုင္းကမူ လိုက္နာျခင္း မရွိေၾကာင္းကိုလည္းေတြ႕ရသည္။
ထိုဥပေဒကို
ပုဂၢလိကေက်ာင္းအေတာ္မ်ားမ်ားက ဆန္႔က်င္ၿပီး တရား႐ုံးတြင္
အမႈရင္ဆိုင္ေျဖရွင္းသည္အထိ ျပႆနာႀကီး ထြားလာခဲ့သည္။
ယခုႏွစ္
ဧၿပီလတြင္ တရား႐ုံးခ်ဳပ္က ဆင္းရဲသည့္ေက်ာင္းသား ၂၅ ရာခိုင္ႏႈန္းကို
ပုဂၢလိကေက်ာင္းမ်ားတြင္ လက္ခံရမည္ဆိုသည့္ အမိန္႔ကို ထပ္မံအတည္ျပဳခဲ့သည္။
မည္သို႔
ဥပေဒကိုထုတ္ျပန္သည္ဆိုေစ ဆင္းရဲသည့္သူမ်ားမွာ ပညာေရးႏွင့္ အလွမ္း ေဝးေနဆဲျဖစ္ေနေသး
သည္။ ေက်ာင္းဝင္ခြင့္ကို ကန္႔သတ္ထားသျဖင့္ ေက်ာင္းသားတိုင္း
ေက်ာင္းတက္ခြင့္မရႏိုင္ေတာ့ေပ။ မိသားစု သို႔မဟုတ္ အေထာက္အပံ့ေပးမည့္ အလႉ
ရွင္ရွိေသာ္လည္း ေက်ာင္းဝင္ခြင့္မွာ အလြန္ ခက္ခဲသည့္ ကိစၥရပ္ႀကီးတစ္ခုျဖစ္ေနေသးသည္။
အစိုးရအေနျဖင့္လည္း
ပုဂၢလိက ေက်ာင္းမ်ားအေပၚေထာက္ပံ့ေနသည့္ ေငြေၾကးမ်ားကို ၈၀ ရာခိုင္ႏႈန္းအထိ
ေလၽွာ႔ခ် လိုက္သျဖင့္ ေဆြးေႏြးေဝဖန္စရာမ်ား ျဖစ္လာခဲ့သည္။ အိႏၵိယတြင္ မူလတန္းသို႔
ေက်ာင္းဝင္ခြင့္ ေလၽွာက္ထားသူေပါင္း တစ္ႏွစ္လၽွင္ ၁၈၈ သန္းရွိသည္။ ထိုအထဲ တြင္ ၇၀
ရာခိုင္ႏႈန္းမွာ အစိုးရေက်ာင္းမ်ား တြင္သာ တက္ေရာက္သင္ၾကားႏိုင္သည္။
ေက်း႐ြာမ်ားတြင္ ကေလး ၈၄ ရာခိုင္ႏႈန္းသည္ အစိုးရကဖြင့္လွစ္ထားသည့္
ေက်ာင္းမ်ားတြင္သာ တက္ေရာက္သင္ၾကားႏိုင္ၾကေၾကာင္း ေဒသဆိုင္ရာ ပညာေရးအစီရင္ခံ
စာမ်ားအရ သိရွိရသည္။
အစိုးရေက်ာင္းမ်ားတြင္
ပညာသင္ၾကားရသည့္ ျပႆနာတစ္ရပ္မွာ ဆရာမလုံေလာက္ျခင္း၊ ေက်ာင္းစာသင္ခန္း
ပရိေဘာဂခ်ိဳ႕တဲ့ျခင္းတို႔ျဖစ္သည္။ ထို႔ျပင္ က်ားမ ခြဲျခားဆက္ဆံျခင္း၊
မိန္းကေလးမ်ားအတြက္ သီးျခားအိမ္သာ မထားေပးျခင္း စသည့္ အခက္အခဲမ်ားလည္း
ရွိေနေသးသည္။ အစီရင္ခံစာမ်ားအရ အစိုးရေက်ာင္း တြင္ ၅ ႏွစ္ တက္ခဲ့သည့္
ကေလးတစ္ေယာက္သည္ အေျခခံ စာေရး၊ စာဖတ္ႏွင့္ အတြက္ အခ်က္ကိုပင္ မတတ္ဆိုသည့္
အခ်က္ကလည္း အေလးထားၿပီးျပန္လည္စဥ္းစားရမည့္ကိစၥ ျဖစ္လာသည္။
“အစိုးရပညာေရးဟာ
လြန္ခဲ့တဲ့ ၁၀ ႏွစ္ေလာက္ကတည္းက က်ဆင္းေနခဲ့တာပါ” ဟု ပညာေရးအက္ဥပေဒ
ေစာင့္ၾကည့္ေရးအဖြဲ႕မွ ကီရန္ ဘာတီကဆိုသည္။ “အစိုးရနဲ႔ ပုဂၢလိကေက်ာင္းေတြမွာ
ကြဲျပားမႈေတြရွိေနတယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ အစိုးရေက်ာင္းေတြမွာ အရည္အေသြးဆိုတာကို
ထိန္းရေကာင္းမွန္း မသိတာေၾကာင့္ပဲ။
သူတို႔က အတန္းတင္ေပးဖို႔ အေရအတြက္ကိုပဲသိတယ္။
ပညာတတ္ေအာင္ သင္ေပးရမယ္ဆိုတဲ့ အရည္ အေသြးေကာင္းေအာင္လုပ္ေပးဖို႔ မသိၾကေတာ့ဘူး။
ဒါေၾကာင့္ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈတစ္ခုကို လုပ္ေတာ့လုပ္ရမယ္။ ဒါေပမယ့္ သိပ္ေတာ့
မလြယ္ဘူး” ဟု သူကဆိုသည္။
အစိုးရသည္
ထုတ္ျပန္ထားသည့္ အက္ဥပေဒ အေကာင္အထည္ေပၚေစရန္ အတြက္ ေဒၚလာ ၁၁ ဘီလီယံခန္႔ က်ခံ
သုံးစြဲေနရသည္။ သို႔ေသာ္ ေက်ာင္းတိုင္းက ဆင္းရဲခ်မ္းသာ အဆင့္အတန္းမေ႐ြး
ပညာသင္ၾကားပိုင္ခြင့္ကိုေတာ့ ျငင္းပယ္ေနၾကဆဲ ျဖစ္သည္။ ႏိုင္ငံအတြင္း
ပုဂၢလိကေက်ာင္းမ်ားအေနျဖင့္ ထုတ္ျပန္ထားသည့္ဥပေဒကို လက္ခံသည္ဆိုေစ၊
က်င့္သုံးမႈအေပၚတြင္ ျပန္လည္စဥ္းစားသုံးသပ္ၾကရဦးမည္ျဖစ္သည္။
“ကၽြန္ေတာ္တို႔
လိုက္နာခ်င္ပါတယ္။ အဲဒီဥပေဒက အိႏၵိယစာသင္ခန္းစနစ္ကို
ေျပာင္းလဲပစ္လိုက္လိမ့္မယ္လို႔လည္း ယုံၾကည္တယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ စိတ္ရင္း ေစတနာနဲ႔
လိုက္လုပ္ဖို႔ပဲလိုတယ္။ ဒါေပမယ့္ ကၽြန္ေတာ္တို႔မွာက လုပ္ပိုင္ခြင့္
နည္းနည္းပဲရွိတာ။
ဘယ္လိုလိုက္ၿပီးေတာ့ အေကာင္အထည္ ေဖာ္ေပးရမွာလဲ” ဟု ႏွစ္ ေပါင္း
၁၅၀ ေက်ာ္ဖြင့္လွစ္ခဲ့သည့္ ေဂ်ဘီ ပတစ္ အမ်ိဳးသမီးအထက္တန္းေက်ာင္းမွ ပီ ကူးတား
ကဆိုသည္။
ပညာေရးအတြက္
အသုံးစရိတ္မ်ားကလည္း မေရမရာျဖစ္ေနေသးသည္။ ပုဂၢလိကေက်ာင္းမ်ားသည္ အိႏၵိယ
သင္႐ိုးအဖြဲ႕သို႔ ႏွစ္စဥ္ ႐ူပီး ၆ ေသာင္းမွ ၁ သိန္းအထိ ေပး သြင္းေနရသည္။
ႏိုင္ငံတကာအဆင့္ စာေမးပြဲေျဖဆိုႏိုင္ရန္ သင္ၾကားေပးေနသည့္ ေက်ာင္းမ်ားဆိုလၽွင္
အထက္ပါေပးသြင္းရေငြထက္ ၅ ဆပိုၿပီးေပးေဆာင္ၾကရသည္။
အစိုးရ
သတ္မွတ္ျပ႒ာန္းခ်က္အရ အစိုးရေက်ာင္းမ်ားမွ ပုဂၢလိကေက်ာင္းမ်ားသို႔ ေျပာင္းလာေသာ
ဆင္းရဲသည့္ကေလးမ်ား၏ ေက်ာင္းစရိတ္ကို ယခင္ေက်ာင္းထက္ အနည္းငယ္မၽွသာ
တိုးျမႇင့္ယူရန္ျဖစ္သည္။ ေဒလီတြင္ အစိုးရက ေက်ာင္းေျပာင္းတက္သည့္ကေလးတစ္ေယာက္လၽွင္
တစ္လ ႐ူပီး ၁၂၀၀ ခန္႔ေထာက္ပံ့သည္။
ဥပေဒက မည္မၽွလိုအပ္ၿပီး၊ မည္မၽွေထာက္ပံ့ရန္
အတိအက်မျပ႒ာန္းႏိုင္ျခင္းကလည္း ေက်ာင္းေျပာင္းထားရသည့္ မိဘမ်ားအတြက္
ခ်မ္းသာသည့္သူမ်ားႏွင့္ယွဥ္ၿပီး စိတ္ပ်က္စရာ ျဖစ္ခဲ့သည္။
“ဘ႑ာေရးဂယက္က
အေတာ္ေလး ႐ိုက္ခတ္ခဲ့တယ္။ ေက်ာင္းေတြမွာ ရံပုံေငြေတြေထာက္ပံ့ေပးဖို႔ လိုအပ္ေနတယ္။
ဆင္းရဲတဲ့မိဘေတြက ခ်မ္းသာတဲ့သူေတြကို သူတို႔သားသမီးေတြအတြက္ အေထာက္ အပံ့ေပးဖို႔
ဘယ္လိုအတင္းအက်ပ္ သြားေျပာႏိုင္မွာလဲ” ဟု အာ အန္ ပိုးဒါးေက်ာင္း မွ
ေက်ာင္းအုပ္ႀကီး အနီတာ ဘားက ေျပာျပသည္။
ေဂ်ဘီ
ပတစ္ေက်ာင္းမွ မစၥ ကုတားက သူမအေနျဖင့္ စာအုပ္ဖိုး၊ ယူနီေဖာင္းေၾကး၊
ေလ့လာေရးခရီးစရိတ္၊ အခ်ိန္ပိုေၾကးစသည့္ အခက္အခဲမ်ားကို မည္သူ႕အားေျပာရမွန္း
မသိျဖစ္ေနေၾကာင္း ေျပာရွာသည္။
အျခားျပႆနာတစ္ရပ္မွာ
ခ်မ္းသာသည့္မိဘမ်ားက သူတို႔သားသမီးကို ဆင္းရဲ သားမ်ားႏွင့္ အတူတူမထိုင္
ေစခ်င္သျဖင့္ ကန္႔ကြက္လာၾကျခင္းျဖစ္သည္။ အိႏၵိယတြင္ ဇာတ္နိမ့္
ဇာတ္ျမင့္ခြဲျခားမႈမ်ားရွိေနျခင္းကလည္း ပညာေရးတြင္ တစ္တန္းတည္းျဖစ္ေစရန္
အေကာင္အထည္ေဖာ္ေနေသာ အစိုးရအတြက္ အခက္ေတြ႕ေစႏိုင္ သည္။
မည္သို႔ဆိုေစ
အိႏၵိယတြင္ ထုတ္ျပန္ထားသည့္ ဆင္းရဲခ်မ္းသာမေ႐ြး ပညာသင္ၾကားခြင့္ဆိုင္ရာ အက္ဥေပေဒ
သည္ ေကာင္းေသာ္လည္း လူတန္းစားကြာျခားမႈ၊ လူေနမႈနိမ့္က်သူမ်ား ေပါမ်ားမႈ၊
ဇာတ္အနိမ့္ အျမင့္ကြဲျပားမႈမ်ားၾကားတြင္ စိန္ေခၚေနသည့္ ပညာေရးဥပေဒတစ္ရပ္အေနျဖင့္
ရွိေနဦးမည္သာျဖစ္သည္။အားလံုးသိရွိၾကေစဖို႕တင္ျပေပးလိုက္ပါတယ္ ။။။
0 comments:
Enregistrer un commentaire