ဆရာနဲ႔တပည္႕ၾကား မွာ
အဆင္႔အတန္းဆိုတာမထားဘူးဘူး ရာထူးဆိုတာမထားဘူး စည္းစိမ္ဆိုတာမထားဘူးဆရာကလည္းတပည္႔ေတြအေပၚငဲ႔ညွာတတ္တယ္
တပည္႔ကလည္းဆရာအေပၚ ရိုေသတတ္တယ္ ဆရာကိုလည္းဆရာလို႕ျမင္တတ္တယ္။
တပည္႕ကိုလည္းတပည္႕လို႕ျမင္တတ္တမယ္
ဆရာနဲ႔တပည္႕ၾကားမွာစည္းမထားဘူး
ဆရာတိုးတက္ေအာင္လုပ္ရင္တပည္႕ေတြအေပၚတိုးတက္ေအာင္လပ္ေဆာင္ရမည္႕နည္းလမ္းေတြ
သြန္သင္ေပးနိဳင္တယ္
တပည္႕ေတြကလည္း ဆရာေပးေသာနည္းလမ္းကို ထပ္တူညီမ်ွလုပ္ေဆာင္ၾကတယ္ တဦးေစတနာ
တဦးကတန္ဖိုးထားတတ္ၾကတယ္ ဒါကေရွးေခာတ္က။
ဆရာနဲ႔တပည္႕ကေတာ႔
အမ်ားၾကီးကြာျခားသြားျပီ ရာထူးၾကီးသူကလည္း ရာထူးနိမ္႔သူကို
ႏွိမ္႕ခ်ေျပာတတ္ၾကတယ္အျမင္႔ကေနသူကဆိုျပီးေအာက္လက္ငယ္သားေတြကို
အနိုင္က်င္႔ခ်င္ၾကတယ္
မသိတာတာကိုသိေအာင္ဘယ္လိုလမ္းညႊန္မယ္လို႔စိတ္ကူးမရွိၾကေတာ႔ဘူး။
တပည္႕လူပ္သူကလည္းဆရာကို
ရိုေသရမည္ဆိုတာကိုမသိေတာ႕ေပ တခါတေလ ျပန္ေျပာ ဆရာကိုျပန္ရိုက္ ျပန္ေစာ္ကား မ်ားျပားလွတဲ႔ေလာကၾကီးကို
အျပင္ကၾကည္႔လိုက္ေတာ႕စိတ္ဓာတ္ေတြပ်က္စည္းေနလိုက္ၾကတာအမ်ားၾကီးေတြ႕ရတယ္။
တကယ္ေတာ႔ဆရာနဲ႔တပည္႕ဆိုတာ
တေယာက္နဲ႔တေယာက္ ေပ်ာ္ရႊင္ဖြယ္ ျငိမ္ခ်မ္းဖြယ္ျဖစ္ေအာင္ သည္းခံမွဳ စိတ္ရွည္မွဳ
နားလည္မွဳေတြနဲ႔ခ်ဥ္းကပ္ ေမတၱာတရားေတြနဲ႔လုပ္ေဆာင္ေနရမွာ။
ဒီေနရာမွာ
ဂေဝသီဆရာၾကီးနဲ႔တပည္႔သားငါးရာအေၾကာင္းေခာတ္လူငယ္ေတြအတုယူတတ္ရေလေအာင္
နည္းနည္းေျပာျပခ်င္ပါတယ္။
ေရွးအခါကႆပျမတ္စြာဘုရားရွင္ လက္ထက္ ဂေ၀သီအမည္ရွိေသာ
ဆရာႀကီးတဦး ရွိသည္။ ထိုဂေ၀သီဆရာႀကီးတြင္ တပည့္ငါးရာ ရွိေလသည္။ ဂေ၀သီဆရာႀကီးသည္
ကႆပျမတ္စြာဘုရားကို ၾကည္ညိဳသျဖင့္ ဘုရားရွင္ထံ၌ ဥပါသကာအျဖစ္ ခံယူသည္။ မိမိ၏တပည့္
ငါးရာတို႔ကိုလည္း ဥပါသကာအျဖစ္ ခံယူေစသည္။
ထိုတြင္ ဆရာႀကီးသည္ ဤသို႔အၾကံျဖစ္၏။ ငါသည္ တပည့္ငါးရာတို႔၏ ဆရာျဖစ္သည္။ ငါသည္လည္း ဥပါသကာျဖစ္သည္။ တပည့္တို႔သည္လည္း ဥပါသကာျဖစ္သည္။ ငါ့တြင္လည္း သီလေစာင့္ထိန္းမႈ မရွိေသး။ တပည့္တို႔တြင္လည္း သီလေစာင့္ထိန္းမႈ မရွိၾကေသးေပ။ ငါႏွင့္ ငါ့တပည့္တို႔သည္ အတူတူပင္ ျဖစ္ေနသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ငါသည္ ယေန႔မွစ၍ တပည့္တို႔ထက္ လြန္ကဲ၍ က်င့္မည္။
ထိုသို႔ၾကံစည္ကာ ဆရာႀကီးသည္ တပည့္တို႔အား အသင္တို႔-ငါသည္ ယေန႔မွစ၍ ငါးပါးသီလကို ေကာင္းစြာေစာင့္ထိန္းေတာ့မည္-ဟုေျပာဆိုကာ ထိုေန႔မွစ၍ ငါးပါးသီလကို ခါး၀တ္ကဲ့သို႔ ျမဲျမံစြာ ေစာင့္ထိန္းေလသည္။
ထိုတြင္ ဆရာႀကီးသည္ ဤသို႔အၾကံျဖစ္၏။ ငါသည္ တပည့္ငါးရာတို႔၏ ဆရာျဖစ္သည္။ ငါသည္လည္း ဥပါသကာျဖစ္သည္။ တပည့္တို႔သည္လည္း ဥပါသကာျဖစ္သည္။ ငါ့တြင္လည္း သီလေစာင့္ထိန္းမႈ မရွိေသး။ တပည့္တို႔တြင္လည္း သီလေစာင့္ထိန္းမႈ မရွိၾကေသးေပ။ ငါႏွင့္ ငါ့တပည့္တို႔သည္ အတူတူပင္ ျဖစ္ေနသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ငါသည္ ယေန႔မွစ၍ တပည့္တို႔ထက္ လြန္ကဲ၍ က်င့္မည္။
ထိုသို႔ၾကံစည္ကာ ဆရာႀကီးသည္ တပည့္တို႔အား အသင္တို႔-ငါသည္ ယေန႔မွစ၍ ငါးပါးသီလကို ေကာင္းစြာေစာင့္ထိန္းေတာ့မည္-ဟုေျပာဆိုကာ ထိုေန႔မွစ၍ ငါးပါးသီလကို ခါး၀တ္ကဲ့သို႔ ျမဲျမံစြာ ေစာင့္ထိန္းေလသည္။
ထိုတြင္ တပည့္ငါးရာတို႔ကလည္း ငါတို႔၏
ဆရာႀကီးသည္ ငါတို႔အေပၚ၌ ေက်းဇူးႀကီးလွသည္။ ဆရာႀကီး၏ ေက်းဇူးေၾကာင့္ ငါတို႔သည္
ဥပါသကာအျဖစ္ကို ရရွိၾကသည္။ ထိုေက်းဇူးႀကီးလွေသာ ဆရာႀကီးသည္ ငါးပါးသီလကို
ေစာင့္ထိန္းလွ်င္ ငါတို႔သည္လည္း အဘယ္ေၾကာင့္ မေစာင့္ထိန္းဘဲ ေနရအံ႔နည္း။ ယေန႔မွစ၍
ငါတို႔သည္လည္း ငါးပါးသီလကို ေစာင့္ထိန္းၾကမည္-ဟုဆိုကာ တပည့္ငါးရာလံုးပင္
ငါးပါးသီလကို ေစာင့္ထိန္းၾကေလသည္။
တပည့္ငါးရာတို႔ ငါးပါးသီလကို လံုျခံဳစြာ ေစာင့္ထိန္းလာၾကေသာအခါ ဆရာႀကီးသည္ တပည့္တို႔အား ဤသို႔ဆိုျပန္၏။ အသင္တို႔-ငါ့ကို ယေန႔မွစ၍ ျမတ္ေသာအက်င့္ကုိ က်င့္သူဟု မွတ္ယူၾကပါေလာ့။
တပည့္ငါးရာတို႔ ငါးပါးသီလကို လံုျခံဳစြာ ေစာင့္ထိန္းလာၾကေသာအခါ ဆရာႀကီးသည္ တပည့္တို႔အား ဤသို႔ဆိုျပန္၏။ အသင္တို႔-ငါ့ကို ယေန႔မွစ၍ ျမတ္ေသာအက်င့္ကုိ က်င့္သူဟု မွတ္ယူၾကပါေလာ့။
ထိုသို႔ဆိုျပီး ထိုေန႔မွစ၍ ယုတ္ညံ႔ေသာ ေမထုန္အမႈကို
မျပဳက်င့္ေတာ့ပဲ ေရွာင္ၾကဥ္လိုက္ေလသည္။
တပည့္ငါးရာတုိ႔သည္လည္း ဆရာႀကီးကဲ့သို႔ပင္ ထိုေန႔မွစ၍ ေမထုန္မွီ၀ဲျခင္းကို မျပဳၾကေတာ့ဘဲ ေရွာင္ၾကဥ္လိုက္ၾကျပန္သည္။
ထိုတြင္ ဆရာႀကီးသည္ တပည့္တို႔ထက္ လြန္ကဲ၍ ေနလြဲညစာစားျခင္းကို ေရွာင္ၾကဥ္လိုက္ျပန္သည္။ တပည့္တို႔လည္း လိုက္၍ ေန႔လြဲညစာစားျခင္းကို ေရွာင္ၾကဥ္ၾကေလသည္။
ထိုအခါ ဆရာႀကီးသည္ တဆင့္တက္ကာ ဘုရားရွင္ထံ ခ်ဥ္းကပ္၍ ဘုရားရွင္အထံေတာ္၌ ရဟန္းအျဖစ္ ခံယူလိုက္ေလသည္။
တပည့္ငါးရာတုိ႔သည္လည္း ဆရာႀကီးကဲ့သို႔ပင္ ထိုေန႔မွစ၍ ေမထုန္မွီ၀ဲျခင္းကို မျပဳၾကေတာ့ဘဲ ေရွာင္ၾကဥ္လိုက္ၾကျပန္သည္။
ထိုတြင္ ဆရာႀကီးသည္ တပည့္တို႔ထက္ လြန္ကဲ၍ ေနလြဲညစာစားျခင္းကို ေရွာင္ၾကဥ္လိုက္ျပန္သည္။ တပည့္တို႔လည္း လိုက္၍ ေန႔လြဲညစာစားျခင္းကို ေရွာင္ၾကဥ္ၾကေလသည္။
ထိုအခါ ဆရာႀကီးသည္ တဆင့္တက္ကာ ဘုရားရွင္ထံ ခ်ဥ္းကပ္၍ ဘုရားရွင္အထံေတာ္၌ ရဟန္းအျဖစ္ ခံယူလိုက္ေလသည္။
ရဟန္းျဖစ္ျပီးေနာက္ ၀ိပႆနာတရားကို
ႀကိဳးစားအားထုတ္ရာ ရဟႏၲာအျဖစ္သို႔ ဆိုက္ေရာက္သြားေလသည္။တပည့္ငါးရာတို႔သည္လည္း
ဆရာႀကီးနည္းတူ ဘုရားရွင္ထံ၌ ရဟန္းျပဳၾကျပီး ႀကိဳးစား၍ တရားရႈမွတ္ၾကရာ အားလံုးပင္
ရဟႏၲာျဖစ္သြားၾကေလသည္။
ကဲၾကည္႕လိုက္ၾကစမ္းအံုးဆရာကလည္းဘယ္ခ်ိန္အခါမဆိုငါကဆရာျဖစ္ေနေတာ႔တပည္ကေတြ
ထက္ငါကပိုျပီးလုပ္ေဆာင္နိဳင္ရမယ္ဆိုတဲ႔စိတ္ဓာတ္
တပည္႕ေတြကလည္းဆရာၾကီးကငါတို႕ေက်းဇူးရွိတယ္ ဆရာၾကီးလုပ္ေဆာင္နိဳင္သလိုငါတို႔လည္းလုပ္ေဆာင္နိဳင္ရမယ္ဆိုတဲ႔စိတ္ဓာတ္ေတြေၾကာင္႔
သူတို႕ေတြ အျမင္႔ဆံုးပန္းတိုင္ကိုလွမ္းယူခဲ႔ၾကတယ္။
ဆရာနဲ႔တပည္႕ တပည္႕နဲ႔ဆရာဆိုတာ
ႏွစ္ကိုယ္ျဖစ္ေနေပမဲ႔ တစိတ္ထဲျဖစ္ေနရမယ္ညီညြတ္ရမယ္ စည္းလံုးရမယ္
တေယာက္ကိုတေယာက္ေလးစားေနရမယ္ဒါဆိုရင္ အျမင္႔ဆံုးဆိုတဲ႔ကိုယ္ရဲ႔ဦးတည္ရာရမွာအမွန္ပါပဲ
ၾကိဳးစားၾကည္႔ၾကပါ ဂေဝသီဆရာၾကီးကိုအတုယူကာ။
ဓမၼစမ္းေရ….
0 comments:
Enregistrer un commentaire