မိတ္ေကာင္းေဆြေကာင္း ဆုိရာမွာ အေပၚယံေပါင္းၿပီး သာရင္ေပါင္း မသာရင္မေပါင္းဘူး
ဆုိတဲ႕ ၊ ကုိယ္နဲ႕ေပါင္းသင္းေနတဲ႕ ေရေပၚဆီ မိတ္ေဆြမ်ဳိးေတြကို ဆုိလုိတာ မဟုတ္ပါဘူး...။
ကုိယ္ျမင္႕မားတဲ႕အခ်ိန္မွာ ေဘးကေန မုဒိတာ ပြားမ်ားၿပီး ကုိယ္႕အက်ဳိးစီး
ပြားကုိ ထိမ္းသိမ္းေပးတဲ႕ သူ...။
ကုိယ္နိမ္႕ပါးပ်က္ဆီးက်ရွဳံးေနတဲ႕
အခ်ိန္မွာ ကုိယ္႕ကုိ ေမတၱာေစတနာအျပည္႕ျဖင္႕အူလွဳိက္သည္းလွဳိက္ ထပ္တူမွ်နာက်င္ေပးတဲ႕သူေတြကိုသာ မိတ္ေကာင္းေဆြေကာင္းလုိ႕ ေခၚဆုိရမွာ ျဖစ္ပါတယ္....။
အခ်ိဳးအေကြ႕ဒုကၡသုခေပါင္းမ်ားစြာရွိေနတဲ႕
လူ႕ဘ၀မွာ ရွင္သန္ေနရတဲ႕ လူတစ္ဦးအတြက္ အမွန္တကယ္ မိတ္ေကာင္းေဆြေကာင္း ရွိဖုိ႕လုိအပ္လွပါတယ္...။
ဒီအေၾကာင္းနဲ႔ပါတ္သက္ျပီး ျမတ္ဘုရားက ကုရုဂၤ ဇာတ္မွာ ခုလိုေလးေဟာထားပါတယ္
ဗာရာဏသီျပည္၌ ျဗဟၼဒတ္မင္း စိုးစံစဥ္- ဘုရားေလာင္းသည္ ကုရုဂၤသမင္ျဖစ္၏။ ေခါက္ရွာငွက္၊ လိပ္တို႔နွင့္ မိတ္ေဆြျဖစ္ၾက၏။ တစ္ဦးႏွင့္ တစ္ဦး ခ်စ္ခင္ၾက၏။
ဗာရာဏသီျပည္၌ ျဗဟၼဒတ္မင္း စိုးစံစဥ္- ဘုရားေလာင္းသည္ ကုရုဂၤသမင္ျဖစ္၏။ ေခါက္ရွာငွက္၊ လိပ္တို႔နွင့္ မိတ္ေဆြျဖစ္ၾက၏။ တစ္ဦးႏွင့္ တစ္ဦး ခ်စ္ခင္ၾက၏။
တစ္ေန႔၌ ကုရုဂၤသမင္သည္ ညဦးတြင္ ေသာက္ေရဆင္းေသာက္ရာမွ မုဆိုးတစ္ေယာက္ေထာင္ေသာ ေက်ာ့ကြင္း၌မိ၏။ ကုရုဂၤသည္ အသံကို ျမည္ေလ၏။ ေခါက္ရွာငွက္ႏွင့္ လိပ္တို႔သည္ ငါတို႔မိတ္ေဆြ သမင္၏ အသံတည္းဟု ေျပးလာၾက၏။ မိတ္ေဆြ သမင္၏ ဒုကၡကို ေတြ႔ၾကလွ်င္ အသက္ကိုကယ္ရန္ တုိင္ပင္ၾက၏။
ေခါက္ရွာငွက္က-
`အေဆြလိပ္ သင့္မွာ သြားရွိ၏။ သားေရေက်ာ့ကြင္းကို ကိုက္၍ ျဖတ္ပါ။ ငါက မုဆိုး ရုတ္တရက္မလာနိုင္ေအာင္ လုပ္မည္´ဟု ေျပာ၏။
`အေဆြလိပ္ သင့္မွာ သြားရွိ၏။ သားေရေက်ာ့ကြင္းကို ကိုက္၍ ျဖတ္ပါ။ ငါက မုဆိုး ရုတ္တရက္မလာနိုင္ေအာင္ လုပ္မည္´ဟု ေျပာ၏။
လိပ္သည္ သားေရေက်ာ့ကြင္းကို
သြားတို႔ျဖင့္ ကိုက္ျဖတ္ၿပီး ေခါက္ရွာငွက္သည္ မုဆိုးေနရာ ရြာသို႔သြားကာ သစ္ပင္တြင္
ေစာင့္ေန၏။
အရုဏ္တက္ခ်ိန္တြင္ မုဆိုးသည္ လွံကိုကိုင္၍ ထြက္လာ၏။ သစ္ပင္ေပၚက ေခါက္ရွာငွက္သည္ မုဆိုးထြက္လာသည္ႏွင့္ အေတာင္ႏွစ္ဘက္ကိုခါၿပီး မ်က္ႏွာကို ဆီး၍ရိုက္၏။
အရုဏ္တက္ခ်ိန္တြင္ မုဆိုးသည္ လွံကိုကိုင္၍ ထြက္လာ၏။ သစ္ပင္ေပၚက ေခါက္ရွာငွက္သည္ မုဆိုးထြက္လာသည္ႏွင့္ အေတာင္ႏွစ္ဘက္ကိုခါၿပီး မ်က္ႏွာကို ဆီး၍ရိုက္၏။
မုဆိုးသည္ ေစာေစာစီးစီး
နိမိတ္မေကာင္းဟု အိမ္ျပန္ၿပီး တစ္ေရးအိပ္လိုက္၏။
မိုးလင္းလွ်င္ ေနာက္တစ္ဖန္ မုဆိုးသည္ လွံကိုထမ္း၍ ထြက္လာျပန္၏။ ေခါက္ရွာငွက္သည္ မ်က္ႏွာကိုဆီး၍ အေဆာင္ျဖင့္ ရိုက္ျပန္၏။ မုဆိုးသည္ နိမိတ္မေကာင္းဟုဆိုကာ ျပန္၍ အိပ္ျပန္၏။
မိုးလင္းလွ်င္ ေနာက္တစ္ဖန္ မုဆိုးသည္ လွံကိုထမ္း၍ ထြက္လာျပန္၏။ ေခါက္ရွာငွက္သည္ မ်က္ႏွာကိုဆီး၍ အေဆာင္ျဖင့္ ရိုက္ျပန္၏။ မုဆိုးသည္ နိမိတ္မေကာင္းဟုဆိုကာ ျပန္၍ အိပ္ျပန္၏။
မိုးစင္စင္လင္းလွ်င္ မုဆိုးသည္
လွံကိုကိုင္၍ ထြက္လာျပန္၏။ ေခါက္ရွာငွက္သည္ ေရွ႕မွ အျမန္ေျပးသြားၿပီး
မုဆိုးလာၿပီဟု ေျပာ၏။
လိပ္သည္ သားေရေက်ာ့ကြင္းကို
ကိုက္ျဖတ္ရာ တစ္လြန္းမွ်သာ က်န္ေတာ့၏။ သြားတို႔မွာ ေၾကြက်မတတ္ျဖစ္၍ ခံတြင္း၌
ေသြးအလိမ္းလိမ္း ကပ္လ်က္ရွိ၏။
ကုရုဂၤသမင္သည္
မုဆိုးလာေနသည္ကိုျမင္လွ်င္ သားေရေက်ာ့ကြင္းကို အတင္းရုန္းျဖတ္၍ ေတာသို႔
၀င္ေျပးေလ၏။ ေခါက္ရွာငွက္သည္ သစ္ပင္ဖ်ားမွ ၾကည့္ေန၏။ လိပ္သည္ ပင္ပန္းလြန္းသျဖင့္
မေျပးနုိင္ဘဲ ထိုေနရာတြင္ပင္ ၀ပ္၍ ေန၏။
မုဆိုးသည္ သမင္လြတ္သြားရာ ေနရာတြင္
လိပ္ကိုျမင္၍ လိပ္ကိုေကာက္ယူကာ အိတ္ထဲ၌ ထည့္ၿပီး သစ္ငုတ္တစ္ခုမွာ ခ်ိတ္ထား၏။
မိတ္ေဆြသံုးဦးအႀကံျဖစ္ျခင္း...
သမင္သည္ မနီးမေ၀းမွ ျပန္၍ၾကည့္၏။ လိပ္ကိုေကာက္ယူထည့္ထားသည္ကိုျမင္၏။ ငါ့ေက်းဇူးရွင္ကို ကယ္ရမည္ဟု မေျပးနုိင္ဟန္နွင့္ မုဆိုးကို ကုိယ္ေယာင္ျပ၏။
သမင္သည္ မနီးမေ၀းမွ ျပန္၍ၾကည့္၏။ လိပ္ကိုေကာက္ယူထည့္ထားသည္ကိုျမင္၏။ ငါ့ေက်းဇူးရွင္ကို ကယ္ရမည္ဟု မေျပးနုိင္ဟန္နွင့္ မုဆိုးကို ကုိယ္ေယာင္ျပ၏။
မုဆိုးသည္ သမင္ေျခနာေနၿပီ
မေျပးနုိင္ဟု လွံကိုကိုင္၍ လိုက္၏။ သမင္သည္ မုဆိုးကို ေသြးေဆာင္ေခၚကာ ေ၀းေတာ့မွ
အျမန္ ေျပးၿပီး ေျခရာေဖ်ာက္၏။ တစ္ဖန္ တစ္ဖက္လမ္းမွ လ်င္ျမန္စြာေျပး၍ လြယ္အိတ္ကို
ခ်ဳိျဖင့္ခ်ိတ္ယူကာ ေျမသို႔ခ်၍ လိပ္ကိုလြတ္ေစ၏။
သမင္သည္ ေခါက္ရွာငွက္ႏွင့္
လိပ္တို႔အား... `မိတ္ေဆြေကာင္းတို႔ သင္တို႔ေၾကာင့္ ငါ့မွာ အသက္ရွင္ခြင့္ရေပသည္။
သင္တို႔အား ငါ၏ အသက္သခင္ ေက်းဇူးရွင္မ်ားျဖစ္ၾကသည္။ ယခု မုဆိုးလာ၍ ဖမ္းေတာ့မည္။
အေဆြလိပ္လည္း ေရထဲသို႔ဆင္းေလာ့၊ အေဆြ ေခါက္ရွာငွက္သည္လည္း အျခားသစ္ပင္သို႔
ေျပး၀င္၍ ေနေလာ့´ဟု တိုင္ပင္၍ ေျခရာေဖ်ာက္လိုက္ၾက၏။
ဒီဇာတ္ေတာ္ထဲကလို
တေယာက္နဲ႔တေယာက္ေက်းဇူးသိတတ္ျပီးရိုင္းပင္းဖို႕လိုအပ္ပါတယ္၊ တကယ္ေတာ႕ လူ႕ဘ၀ ျဖတ္သန္းျခငး္ခရီးစဥ္ထဲမွာ
ရွင္သန္ေနၾကတဲ႕ ကၽြန္ေတာ္ တုိ႕တေတြဟာ လွဳပ္ရွားရုန္းကန္ လူ႕ဘ၀အမွန္ ဆုိတဲ႕ စကားစဥ္ေလးအတုိင္း လူ႕ဘ၀ကုိ အရွဳံးမေပးစတမ္း
ရွင္သန္လွဳပ္ရွားေနၾကရမွာ မွန္ေသာ္လည္း...... မိမိတစ္ဦးတည္းေျဖရွင္းမရေသာ လူ႕ဘ၀အခက္အခဲေတြနဲ႕
ႀကဳံေတြ႕လာရတဲ႕ အခါ အကူအညီ ဧကန္မလြဲ လုိအပ္တတ္ၾကပါတယ္...။
ဒီလိုအကူညီကလည္း ကိုယ္တေယာက္ထဲမလုပ္နိဳင္ပါဘူး ကိုယ္ဘယ္ေလာက္ပဲေတာ္ေတာ္
တေယာက္ေသာမိတ္ေဆြရဲ႔အကူညီကေတာ႔လိုအပ္တာအမွန္ပါပဲ ဒါေၾကာင္႕ မိတ္ေဆြေကာင္းကိုမွီျပီးေလာကီေလာကုတ္နွစ္ျဖာေသာအက်ိဳးစီးပြားလုပ္နိုင္ရမယ္။
ပ်ားပိတုန္းသည္ ပန္းပြင့္ကိုလည္းေကာင္း၊ အဆင္းအနံ႔ကိုလည္းေကာင္း မပ်က္စီးေစဘဲ ပန္း၀တ္ရည္ကိုသာ စုပ္ယူပ်ံသြားသကဲ့သို႔ လူ႕ျပည္ရပ္႐ြာမွာလည္း လူတို႕သည္ တဦးနွင္႔တဦး ပန္းတည္းဟူေသာ သဒၶါတရားႏွင့္ အဆင္းအနံ႔ဟူေသာ စည္းစိမ္ဥစၥာကို မပ်က္စီးေစဘဲ တဦးနွင္႔တဦးမိတ္ေဆြေကာင္းပီသစြာ က်င့္ၾကံရပါတယ္…ဓမၼစမ္းေရ
ပ်ားပိတုန္းသည္ ပန္းပြင့္ကိုလည္းေကာင္း၊ အဆင္းအနံ႔ကိုလည္းေကာင္း မပ်က္စီးေစဘဲ ပန္း၀တ္ရည္ကိုသာ စုပ္ယူပ်ံသြားသကဲ့သို႔ လူ႕ျပည္ရပ္႐ြာမွာလည္း လူတို႕သည္ တဦးနွင္႔တဦး ပန္းတည္းဟူေသာ သဒၶါတရားႏွင့္ အဆင္းအနံ႔ဟူေသာ စည္းစိမ္ဥစၥာကို မပ်က္စီးေစဘဲ တဦးနွင္႔တဦးမိတ္ေဆြေကာင္းပီသစြာ က်င့္ၾကံရပါတယ္…ဓမၼစမ္းေရ
0 comments:
Enregistrer un commentaire