ဝဋ္မွာအျမဲ ငရဲမွာအပ ဆိုတဲ႔ျမန္မာစကားပံုဟာေလာကလူေတြအလယ္မွာထင္ရွားတဲ႔စကားပံုေလးတခုေပါ႕
ဒီစကားပံုေလးကတကယ္ပဲလားငရဲထက္ဝဋ္ကိုပိုေၾကာက္ရမွာလားဆိုတဲ႔အေတြးမ်ိဳးေတြဝင္တတ္လာၾကလို႕
စာေရးသူေရးခ်င္စိတ္ေပၚေပါက္လာတာပါ။
ဒီစကားပံုဟာ ဘုရားရွင္၏တရားဓမၼႏွင္႕ဆက္စပ္ျပီးျဖစ္ေပၚလာတဲ႔စကားပံုေလးတခုပါ
ဝဋ္ဟူေသာစကားဟာ ဝဋၬဟူေသာပါဠိစကားကထြက္ေပၚလာတာပါ သူ၏အဓိပၸါယ္ကေတာ႔ သံသရာလည္ပါတ္ျခင္း
အေၾကာင္းျပီးအက်ိဳး အက်ိဳးျပီးအေၾကာင္း ဆက္စပ္မွဳေတြမ်ားျပားျခင္း မေကာင္းေသာအမွဳေတြအတြက္သံသရာခရီးမွာဆိုးမွဳးကံေတြခံစားရျခင္းဆိုေသာသေဘာအနက္ရွိပါတယ္။
သျဂိဳလ္က်မ္းေလးမွာေတာ႔ဝိပါကဝဋ္ဆိုတာျပထားပါတယ္၊
ဒါေၾကာင္႕ျမန္မာတို႔က ဝဋ္လည္တတ္တယ္ ဝဋ္ၾကီးလိုက္တာ ဟူေသာစကားေလးေတြအစဥ္အျမဲသံုးတတ္တာသတိထားမိမယ္ထင္ပါတယ္။
ဝဋ္လိုက္ပံုနဲ႔ပါတ္သက္ျပီးကိုယ္ေတြ႔ျဖစ္ရပ္မွန္ေလးတခုတင္ျပခ်င္ပါတယ္
စာေရးသူရဲ႔ဆရာ ေပါင္းက်ိဳးလို႔ ရန္ကုန္ေဆးရံုၾကီးမွာတက္ရတယ္..ရက္ႏွစ္ဆယ္ ႏွစ္ဆယ္႕ငါးရက္ခန္႕ၾကပါတယ္။
စာေရးသူတို႔အနီးနားမွာ
ေပါင္က်ိဳးတာေတြေကာ ေျခသလံုးသစ္ပင္ပိမိတာေတြေကာ တံခါးညွဳပ္မိလို႔ ေျခသလံုးၾကီးအသားမရွိလို႕ေပါင္ကအသားအစားထိုးတာေတြေပါမ်ားလိုက္ၾကတာ။
အဲဒီမွာအထူးျခားဆံုးသူငယ္ေလးတေယာက္စာေရးသူရဲ႔ဆရာနဲ႔ကပ္လ်က္ရွိသည္႔သူငယ္ေလး
သူကေတာ႕ခါးကိုသစ္ပင္ကိုင္းနဲ႔ပိမိတာတဲ႔ေအာက္တပိုင္းေသေနေလရဲ႔ အေပၚပိုင္းကေတာ႕အေကာင္းပကတိအတိုင္းပါပဲ
။
ဒါေပမဲ႔..သူငယ္ေလးရဲ႔ေအာက္ပိုင္းကေတာ႕အရမ္းနာက်င္စြာခံစားေနရေတာ႔အျမဲေအာ္ဟစ္ေနရတယ္
ဒါကိုၾကည္႕ျပီးသနားကရုဏာသက္မိတာေတာ႔အမွန္၊ ေန႕စဥ္ရက္ဆက္ေအာ္ေနရတဲ႔ သူငယ္ေလးလည္းေမာေတာ႔ခဏနား
အေမာေျပဆက္ေအာ္ ေဘးကလူေတြလည္းအိပ္ရသူရ မရသူမရနဲ႔ေပါ႕ စာေရးသူကေတာ႔သူငယ္ေလးရဲ႔ေအာ္သံကေတာ႕ရိုးေနပါျပီ။
တေန႕ေသာည ၁ နာရီေလာက္ေအာ္သံကေတာ႕အေတာ္ကိုထူးျခားတယ္
သူေအာ္သံက ဘာလဲဆိုေတာ႔ အေမေလးဗ် ေနာက္မရိုက္ေတာ႕ပါဘူး ေနာက္မလုပ္ေတာ႕ပါဘူးတဲ႔ ဒါနဲ႔စာေရးသူလည္းမေနနိဳင္ေတာ႕ဘဲ
သူငယ္ေလးရဲ႔အေမကိုသြားေမးမိတယ္။
ဘာေမးသလဲဆိုေတာ႔ သူငယ္ေလးကဘာအလုပ္ေတြလုပ္သလဲေပါ႕
သူငယ္ေလးရဲ႔အေမကေျပာျပရွာပါတယ္ ခင္ေနတာကိုး သူငယ္ေလးဟာ မိုးရာသီမွာဆိုေန႕စဥ္ရက္ဆက္ဖားေတြထြက္၇ိုက္ပါတယ္တဲ႔
သူအခုဒီဝဋ္ေကၽြးေတြလက္ရွိဘဝမွာတင္ဆပ္ေနရပါျပီတဲ႔။
ေၾသာ္..ဒါေၾကာင္႕ဒီသူငယ္ေလး ဒီလိုမ်ိဳးေအာ္တာကိုးလို႔စာေရးသူကေတာ႔မွတ္ခ်က္လိုက္မိတယ္
အနားကတျခားလူနာေတြေကာ လူနာေစာင္႔ေတြေကာ ေၾသာ္..ဆိုေသာအသံျပိဳင္တူထြက္လာၾကတယ္။
စာေရးသူကေတာ႔အေတြးတခုဝင္လာမိပါတယ္ ဒီသူငယ္ေလးဟာအခုဘဝမွာတင္
တင္ေနတဲ႔အေၾကြးကိုဆပ္လိုက္နိုင္ျပီ ငါေကာတပါးသူအတြက္ အေၾကြးတင္ရွိတာေတြရွိေနသလား အေၾကြးရွိရင္ေတာ႕ဆပ္ရမွာပါပဲ
ငါတင္လား မဟုတ္ဘူး ဝဋ္ေကၽြးဆိုတာ ျမတ္ဘုရားေတာင္ဆပ္ရတာပဲ။
ဒီလိုေတြးျပီးေတာ႔ေဒဝဒတ္ ကိုခ်က္ခ်င္းလက္ငင္းသြားသတိရမိတယ္
ေၾသာ္… ရာဇဝင္မွာ လူမိုက္ရယ္လို႕ထင္ရွားသူဆိုေတာ႔ လူမိုက္အခ်င္းခ်င္းသတိရမိတာေတာ႔မဆန္းပါဘူး
ဒီအေၾကာင္းေလးတင္ျပခ်င္ပါတယ္။
ေဂါတမျမတ္စြာဘုရား၏၀ိပါတ္ေတာ္
လြန္ေလၿပီးေသာအခါက ေဂါတမ ျမတ္စြာဘုရားအေလာင္းေတာ္သည္
သူၾကြယ္မ်ိဳး၌ျဖစ္၏။ဖခင္တူညီငယ္ႏွင့္စည္းစိမ္ဥစၥာကိုအေၾကာင္းျပဳၿပီး
ခိုက္ရန္ျဖစ္ရာညီငယ္ကိုလိမ္လည္လွည့္ဖ်ားေခၚျပီးေတာင္ေခ်ာက္ၾကား၌
ေက်ာက္ျဖင့္ထုခတ္သတ္ေလ၏။
လြန္ေလၿပီးေသာအခါက ေဂါတမ ျမတ္စြာဘုရားအေလာင္းေတာ္သည္
သူၾကြယ္မ်ိဳး၌ျဖစ္၏။ဖခင္တူညီငယ္ႏွင့္စည္းစိမ္ဥစၥာကိုအေၾကာင္းျပဳၿပီး
ခိုက္ရန္ျဖစ္ရာညီငယ္ကိုလိမ္လည္လွည့္ဖ်ားေခၚျပီးေတာင္ေခ်ာက္ၾကား၌
ေက်ာက္ျဖင့္ထုခတ္သတ္ေလ၏။
ဤမေကာင္းမွဳအကုသိုလ္ေၾကာင့္ငရဲ၌ခံရရံုမ်ွမကေနာက္ဆံုးဘုရားျဖစ္ေသာဘ၀၌ပင္
အရွင္ေဒ၀ဒတ္၏ဂိဇၥ်ကူဋ္ေတာင္ေစာင္း၌ေက်ာက္ေမာင္းဆင္လုပ္ၾကံျခင္းကိုခံခဲ့ရေလသည္။
ေတာင္ထိပ္မွေက်ာက္တံုးၾကီးလိမ့္လာေသာအခါဘုရားရွင္၏ဘုန္းေတာ္ေၾကာင့္
လမ္းခုလတ္မွေက်ာက္တံုးတတံုးကဆီးၾကိဳခံလင့္၏။ထိုေက်ာက္တံုးျခင္းထိခတ္စဥ္ေက်ာက္လႊာတစ္ခုပဲ့
စင္ထြက္၍ဘုရားရွင္၏ေျခမေတာ္ကိုထိခိုက္ၿပီးဆင္းရဲဒုကၡမ်ားစြာခံစားရေလသည္။
ထိုေက်ာက္ထိခတ္မွဳႏွင့္ဆက္စပ္္၍ေနာက္ထပ္ေရွးဘ၀အေၾကာင္းကံတခုရိွေသး၏။ ဘ၀တစ္ခု၌ဘုရားအေလာင္းသည္ကေလးငယ္သဘာ၀ကစားေနစဥ္အရွင္ပေစၥကဗုဒၶါတစ္ပါး
ထိုေက်ာက္ထိခတ္မွဳႏွင့္ဆက္စပ္္၍ေနာက္ထပ္ေရွးဘ၀အေၾကာင္းကံတခုရိွေသး၏။ ဘ၀တစ္ခု၌ဘုရားအေလာင္းသည္ကေလးငယ္သဘာ၀ကစားေနစဥ္အရွင္ပေစၥကဗုဒၶါတစ္ပါး
ဆြမ္းခံ၀င္လာ၏ကေလးငယ္သည္ေပ်ာ္ရႊင္လိုသျဖင့္အရွင္ပေစၥကဗုဒၶ၏ေျခမေတာ္ကိုေက်ာက္ျဖင့္ပစ္ခတ္၏
ေျခမေတာ္ကိုထိသျဖင့္အလြန္နာက်င္ေသာေ၀ဒနာကိုခံစားရ၏ထိုမေကာင္းမွဳဒဏ္ေၾကာင့္
ေျခမေတာ္ကိုထိသျဖင့္အလြန္နာက်င္ေသာေ၀ဒနာကိုခံစားရ၏ထိုမေကာင္းမွဳဒဏ္ေၾကာင့္
ေျခမေတာ္ကိုေက်ာက္ထိရံုမ်ွသာမဟုတ္ေသြးစိမ္းတည္သည္အထိဒဏ္ရာအနာတရျဖစ္ၿပီးဆင္းရဲေ၀ဒနာကို
ၾကာရွည္စြာခံစားရေလသည္။
ၾကာရွည္စြာခံစားရေလသည္။
ထိုေက်ာက္ထိမွဳႏွင့္ဆက္စပ္၍ေနာက္ထပ္ေရွးဘ၀အကုသိုလ္ကံအေၾကာင္းတစ္မ်ိဳးလည္းရိွေနေသးသည္၊
ေဂါတမဘုရားအေလာင္းေတာ္သည္ပေဒသရာဇ္မင္းျဖစ္ခဲ့ဖူး၏ထိုဘ၀တြင္လူယုတ္မာႏွင့္ေပါင္းမိၿပီး
ေဂါတမဘုရားအေလာင္းေတာ္သည္ပေဒသရာဇ္မင္းျဖစ္ခဲ့ဖူး၏ထိုဘ၀တြင္လူယုတ္မာႏွင့္ေပါင္းမိၿပီး
ေသာက္စားမူးယစ္အျပစ္မရိွသူအားဓါးျဖင့္ခဲြစိတ္ခဲ့ဖူးေလသည္။
ထိုအကုသိုလ္ကံေၾကာင့္ငရဲ၌ခံရျပီးေနာက္ဘုရားရွင္ျဖစ္ေတာ္မူလာေသာဘ၀မွာပင္ေျခေတာ္ကိုေက်ာက္ထိရံု
ေသြးစိမ္းတည္ရံုႏွင့္မၿပီးေသးေဆးဆရာဇီ၀က၏ဓါးျဖင့္ခဲြ၍ေျခမ၌တည္ေနေသာေသြးခဲကိုထုတ္ယူ
ေသြးစိမ္းတည္ရံုႏွင့္မၿပီးေသးေဆးဆရာဇီ၀က၏ဓါးျဖင့္ခဲြ၍ေျခမ၌တည္ေနေသာေသြးခဲကိုထုတ္ယူ
ကုသမွဳအတြက္ျပင္းစြာေသာေ၀ဒနာကိုခံစားရေလသည္။
အရွင္ေမာဂၢလာန္၏၀ိပါတ္ေတာ္
တစ္ခုေသာဘ၀၌မယား၏အလိုဆႏၵအရမိဘႏွစ္ပါးကိုေတာသို ့ထုတ္ၿပီး
သူခိုးဓါးျပအေယာင္ေဆာင္ကာရိုက္ခဲ့ဖူး၏ထိုအကုသိုလ္ကံေၾကာင့္ေသလ်ွင္
ငရဲသို႔က်ခဲ့၏။
အရွင္ေမာဂၢလာန္၏၀ိပါတ္ေတာ္
တစ္ခုေသာဘ၀၌မယား၏အလိုဆႏၵအရမိဘႏွစ္ပါးကိုေတာသို ့ထုတ္ၿပီး
သူခိုးဓါးျပအေယာင္ေဆာင္ကာရိုက္ခဲ့ဖူး၏ထိုအကုသိုလ္ကံေၾကာင့္ေသလ်ွင္
ငရဲသို႔က်ခဲ့၏။
ေနာက္ဆံုးအရွင္ေမာဂၢလန္ဘ၀၌တန္ခိုးအရာမွာဧတဒဂ္ရပါလွ်က္ခိုးသူတို႔၏ရိုက္ႏွက္မွဳကိုခံရျပီး
ပရိနိဗၺာန္စံခဲ့ရေလသည္။ျပဳခဲ့မိေသာအကုသိုလ္ကံေၾကာင့္ငရဲက်ေရာက္ရံုမွ်မၿပီးေသးအခြင့္သင့္ေသာဘ၀မွာ
၀ဋ္ဆင္းရဲဒုကၡကိုဆက္လက္ခံစားရေသးသည္။မခံစားရေအာင္မည္သူမွ်မေရွာင္လဲြႏိုင္ၾကေခ်။
၀ဋ္ဆင္းရဲဒုကၡကိုဆက္လက္ခံစားရေသးသည္။မခံစားရေအာင္မည္သူမွ်မေရွာင္လဲြႏိုင္ၾကေခ်။
ငရဲဆိုရာ
ငရဲဆိုတာကေတာ႔ နိရယဆိုတဲ႔ပါဠိစကားကဆင္းသက္လာတာပါခ်မ္းသာသုခမရွိသည္႕ေနရာ
ဆင္းရဲမွဳၾကီးရွိေသာေနရာျဖစ္ေသာေၾကာင္႔ နိ-အယ၊အယ ခ်မ္းသာမွဳမွန္သမ်ွ- နိ မရွိလို႕နိရယ
ငရဲလို႕ေခၚဆိုတာပါ။
ငရဲမွာအပ
ငရဲမွအပျပဳဆိုတာကေတာ႕ၾကဥ္လိုက္တာပါပဲမိမိမေကာင္းမွဳေတြဘယ္ေလာက္ပဲလုပ္လုပ္
ေသခါနီးကာလမွာ ကုသိုလ္ေတြနဲ႔လံုးေထြးယစ္ပါတ္ကုေသဆံုးနိုင္ရင္
ကုသိုလ္ေသာမနႆနဲ႔ေသနိုင္ရင္ ငရဲကိုအပျပဳနိုင္မွာပါပဲ။
သာဓကအေနနဲ႕တင္ျပရရင္
ျမတ္ဘုရားလက္ထက္ကတမၺဒါ႒ိကမည္ေသာသူသတ္ေယာက်ၤားတေယာက္
ရွိခဲ႔ဖူးတယ္ သူကႏွစ္ဆယ္႕ငါးနွစ္တို႕တိုင္တိုင္ဘုရင္ကေသမိန္႕ေပးခံေသာသူေတြကိုသတ္ခဲ႔ေသာသူပါ
သူဟာေသရင္ငရဲေရာက္မွာအေသခ်ာပါပဲ။
အရွင္သာရိပုတၱရာကယ္မလိုသျဖင္႔တရားဓမၼေဟာၾကားလိုက္ေလသည္
သူသတ္ေယာက်ၤားလဲ တရားဓမၼနာရလို႔ဆြမ္းေတြလွဴတရားေတြနာတရားကိုဆင္ခ်င္ကာေသဆံုးရလို႕
တုသိတာနတ္ျပည္မွာနတ္သားသြားျဖစ္ရတယ္ေလ၊
ဒါကကုသိုလ္ကနိဳင္ေအာင္လိုက္နိုင္တာေပါ႕ ဒါကိုအပျပဳတယ္လို႕ေခၚတယ္။
ေနာက္တခုတင္ျပရလွ်င္အဂုၤလိမာလကိုကားလူတိုင္းသိၾကမွာပါ
လက္ညိွဳးေပါင္းတစ္ေထာင္ျပည့္ေအာင္
ျဖတ္မည္ဟုတစ္ေခ်ာင္းသာလိုေတာ့သည့္ေန႔တြင္ျမတ္စြာဘုရားကကယ္ခၽြတ္ေတာ္မူသျဖင့္အကၽြတ္
ျဖတ္မည္ဟုတစ္ေခ်ာင္းသာလိုေတာ့သည့္ေန႔တြင္ျမတ္စြာဘုရားကကယ္ခၽြတ္ေတာ္မူသျဖင့္အကၽြတ္
တရားရေလသည္။
ရဟႏၱာ ျဖစ္ေတာ္မူၿပီးျပဳခဲ့မိေသာအကုသိုလ္ကံေၾကာင့္ငရဲသို႔မလားေရာက္ေပ။
ရဟႏၱာျဖစ္သည္အထိတရားဓမၼကိုနာယူက်င့္ၾကံေသာကုသိုလ္ကံျဖင့္ငရဲကို အပ ျပဳ လိုက္ျခင္းျဖစ္ေပသည္။
ရဟႏၱာျဖစ္သည္အထိတရားဓမၼကိုနာယူက်င့္ၾကံေသာကုသိုလ္ကံျဖင့္ငရဲကို အပ ျပဳ လိုက္ျခင္းျဖစ္ေပသည္။
ေနာက္ဆံုးအေနနဲ႔ေျပာရလ်ွင္ ငရဲကိုေတာ႕အပျပဳလို႕ရခ်င္ရမယ္
ဝဋ္ကိုေတာ႕ဘယ္ေသာအခါမွအပျပဳလို႕မရပါဘူး ကိုယ္ကတပါးသူကိုဒီလိုေျပာခဲ႔သလား ဒီလိုကိုယ္ထိလက္ေရာက္ေစာ္ကားခဲ႔သလား
ဒီလိုစိတ္နဲ႔မေကာင္းၾကံစည္ခဲ႔သလား သင္လုပ္သလို သင္ေျပာသလို သင္ၾကံစည္ခဲ႔သလို သင္ထံျပန္ေရာက္ပါလိမ္႕မယ္
မလြဲဧကန္ပါပဲ…..ဓမၼစမ္းေရ..
(မွတ္ခ်က္)..
ဗုဒၶဘာသာေကာင္းတေယာက္စာအုပ္ႏွင္႕ရန္ကုန္ေဆးရံုမွာေတြ႕ခဲ႔ေသာသူငယ္ေလးတဦးကိုမွီး
ညမ္းျပဳစုေရးးသားသည္။
0 comments:
Enregistrer un commentaire