(၁) ဗုဒၶဳပၸါဒသုခ
(၂) သဒၶမၼေဒသနာသုခ
(၃) သာမဂၢီသုခ
(၄) တေပါသုခ
သုခေလးပါးကို ျမတ္စြာဘုရား အစဥ္အတိုင္း ေဟာၾကားခဲ့တယ္၊
၁။ ဗုဒၶဳပၸါဒသုခ
ျမတ္စြာဘုရားတို႔ရဲ႕ ပြင့္ထြန္း ျဖစ္ေပၚေတာ္မူရျခင္းသည္ ခ်မ္းသာသုခရေၾကာင္း
ဧကန္အမွန္ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ခ်မ္းသာသုခလို႔ပဲ ဆိုရပါတယ္။ ဤတြင္ ဘုရားပြင့္
ေတာ္မူျခင္းအတြက္ သုခဘယ္ေလာက္ၾကီးတယ္ဆိုတာ အကယ္၍သာ ဘုရားမ
ပြင့္ရင္ ဒီ လူ နတ္ ျဗဟၼာ သတၱဝါေတြဟာ ပယ္ရမဲ့တရား၊ ပြားရမဲ့တရား၊ ဘာမွ် မ
သိေတာ့ဘူး။
အခုေတာ့ ျမတ္စြာဘုရား ျဖစ္ထြန္းပြင့္ေတာ္မူလာလို႔ ဒီတရားက ပယ္ရမဲ့တရား
ဒီတရားက ပြားမ်ားရမယ့္ တရားဆိုတာ လူနတ္ျဗဟၼာ သတၱဝါေတြ အခ်ဳပ္အား
ျဖင့္ ပိုင္းပိုင္းျခားျခား သိၾကတယ္။ သိတဲ့အတြက္ ပယ္ရမယ့္တရား ပယ္လို႔၊ ပြား
ရမယ့္တရား ပြားၾကလို႔ ေအာက္ထစ္တန္းစား လူ႔ခ်မ္းသာ နတ္ခ်မ္းသာ၊ ထိုအ
ထက္တက္လို႔ရွိရင္ နိဗၺာန္ခ်မ္းသာကို အရဟတၱဖိုလ္ေပါက္ ခ်မ္းသာသုခ ေရာက္
ၾကရတယ္။ဗုဒၶဳပၸါဒသုခသည္ ဘုရားရွင္ဘက္က ေပးရမယ့္သုခ ျဖစ္ပါတယ္။
၂။ သဒၶမၼေဒသနာသုခ
ျမတ္စြာဘုရားသည္ အကယ္၍ ျဖစ္ထြန္းပြင့္ေပၚရံုသာ ပြင့္ေပၚ၍ ကိုယ္ေတာ္တစ္
ကိုယ္တည္း ခ်မ္းသာေရး အေလးေပးျပီး ေလးဆယ့္ငါးဝါ တရားမေဟာဘဲ အ
ကယ္၍မ်ား ဖလသမာပတ္ကို ေန႔ေရာညေရာ ဝင္စားျပီးေတာ့ တရားမေဟာပဲ
ကိုယ္ေတာ္သက္ေတာ္ေစ့လို႔ ပရိနိဗၺာန္ စံသြားရင္ ဘယ္သူသိမလဲ။ ဒီတရား ပယ္
ရမဲ့တရား ပြားရမယ့္တရား ဘာမွ သိမွာ မဟုတ္ဘူး။
ျမတ္စြာဘုရား ေလးဆယ့္ငါးဝါ ကာလၾကာေအာင္ ပယ္ရမယ့္တရား ပြားရမယ့္တ
ရားမ်ားကို နည္းအမ်ိဳးမ်ိဳးျဖင့္ ေဟာၾကားျပသေတာ္မူခဲ့တယ္။ အဲဒီလို ေဟာၾကား
ျပသေတာ္မူခဲ့လို႔ပဲ ပယ္ရန္ ပြားရန္ တရားမ်ားကို သိျပီးေတာ့ ပယ္ၾက ပြားၾကလို႔
ခ်မ္းသာသုခ ရၾကတာပဲ။သဒၶမၼေဒသနာသုခလဲပဲ ျမတ္စြာဘုရားဘက္က ေပးရမယ့္သုခ ျဖစ္ပါတယ္။
၃။ သာမဂၢီသုခ
ျမတ္စြာဘုရား ေဟာၾကားတဲ့ သဒၶမၼေဒသနာသုခကိုရမွ သာဝကတို႔သည္ ဘုရား
ရဲ႕အဆံုးအမ ဓမၼေဒသနာကို ရၾကသျဖင့္ ကိုယ္စိတ္ႏွစ္ရပ္ ညီညြတ္ၾကတယ္။
သူ, မတရား၊ ငါ, တရားတယ္၊ သူကားလြဲစင္၊ ငါမွန္ထင္တည့္၊ ဆန္႔က်င္စကား
တစ္ေယာက္နဲ႔တေယာက္ အျငင္းပြားေနလွ်င္၊ အျငင္းပြားေနမႈကို ေၾကာက္ဖြယ္
မေအး ေဘးအေနနဲ႔ရႈၾက။ အျငင္းမပြားဘဲနဲ႔ ညီညြတ္ျခင္းကို ခ်မ္းသာေအးျမတဲ့
ေခမတရားအေနနဲ႔ ခ်စ္သားခ်စ္သမီးတို႔ ရႈၾက။ အဲဒီလို ရႈၾကျမင္ျပီးလွ်င္ ကိုယ္စီ
ႏွစ္ရပ္ ညီညြတ္ၾကေလ၊ အခ်င္းခ်င္းေမတၱာ ေရွ႕သြား ျပဳျပီးေတာ့ ေျပေျပျပစ္ျပစ္
စကား ေျပာၾကေလ။
အဲဒီၾသဝါဒေတြ ငါဘုရားတစ္ဆူတည္း၏ ၾသဝါဒ မဟုတ္ဘူး။ ဧသာဗုဒၶါႏုသာသနီ
= ဤၾသဝါဒ အႏုသာသနီေတြကို အဆူဆူေသာ ဘုရားရွင္တို႔၏ အဆံုးအမ ၾသဝါ
ဒအႏုသာသနီ ျဖစ္တယ္ဆိုတဲ့ ျမတ္စြာဘုရားဘက္က သဒၶမၼေဒသနာသုခ လမ္း
ညႊန္းေပးခ်က္အရ ဝိဝါဒဟာေဘးပဲ၊ မညီညြတ္ျခင္းေဘး၊ ညီညီတ္ျခင္းသည္ ျငိမ္း
ေအးတယ္လို႔ သိရတယ္။ သိလို႔မို႔လို႔ ညီညြတ္ၾကတယ္။
အသီးသီး အသင္းအပင္းဖြဲ႔စည္းျပီးေတာ့ ညီညီညြတိညြတ္ ရွိၾကတာကိုပင္ ပထမခ်မ္းသာသုခ၊ သာဝကေတြဘက္က ျပဳလုပ္ရမယ့္ သုချဖစ္တယ္။ သူေတာ္စင္ေတြအေနျဖင့္ အစဥ္အလိုက္
ဂါရဝမဂၤလာတရား ေရွ႕ထားျပီးေတာ့ တစ္ဦးနဲ႔တစ္ဦး ကိုယ္ေရာစိတ္ေရာ ညီညီ
ညြတ္ညြတ္ ရွိေနျခင္းသည္ မိမိတို႕ဘက္က သာမဂၢီသုခကို ပထမရယူလိုက္ျခင္း
ျဖစ္ပါတယ္။
ပရဟိတအဖြဲ႔အစည္းတခုမွာ လူေတြဘယ္ေလာက္မ်ားမ်ား မ်ားခ်င္သေလာက္မ်ားပါေစ အဖြဲ႕ဝင္ေတြအားလံုးရဲ႔စိတ္ထဲမွာ ကိုယ္သာကြဲတာ စိတ္ထားခ်င္းကတူတူပဲ သူလည္းငါ႕လို ပရဟိတစိတ္ရွိသူပဲ ဘယ္ေတာ႕အခါမွကိုယ္က်ိဳးမေမ်ွာ္တဲ႔သူပဲ သူဂုဏ္ကိုကိုယ္ၾကည္႕ ကိုယ္ဂုဏ္ကိုသူၾကည္႕ျပီးအခ်င္းခ်င္းညီညြတ္ျခင္းဟာ သာမဂၢီသုခပါပဲ။
၄။ တေပါသုခ
ကိုယ္စိတ္ႏွစ္ရပ္ ညီညြတ္ၾကတဲ့ သာဝကတို႔ရဲ႕ ရွင္အေပါင္း၊ ရဟန္းအေပါင္း၊ လူ
အေပါင္း၊ ရွင္လူအေပါင္း ဆိုတဲ့လူ, သံဃာ ညီညြတ္ရံုသာ ညီညြတ္၍ မျငင္းခံုသာ
ရံု မျငင္းခံုဘဲ၊ အလုပ္မလုပ္ၾကရင္ တေပါသုခ မရႏိုင္ဘူး။
အဲဒီလို သာမဂၢီသုခရေအာင္ ၾကိဳးစားၾကပါ။ တေပါသုခရေအာင္ အခ်င္းခ်င္းစိတ္ဝမ္းကြဲေနေသာ အဖြဲ႕အစည္းကို ေျပာရင္ မျဖစ္ပါဘူး၊ ေျပာရင္ ဒုကၠထာ= နားဆင္းရဲတဲ့ စကားပင္ ျဖစ္ပါတယ္။
အဲဒီလို အခ်င္း
ခ်င္း စိတ္ဝမ္းကြဲျပီးေတာ့ ဘာမွအလုပ္မလုပ္ဘဲနဲ႔ ကိေလသာကို ပူပန္ေစတတ္တဲ့
အလုပ္ကို မလုပ္ဘဲနဲ႔၊ ကုသိုလ္တရားေတြကို ေလ်ာ့ပါးသြားေစတတ္တဲ့ ဝိဝါဒအ
လုပ္ေတြ၊ ဆန္႔က်င္ဘက္ အလုပ္ေတြကိုသာ လုပ္ေနတဲ့ အဖြဲ႔အစည္းကို သြားေျပာ
ရင္လဲပဲ၊ တေပါသုခ လုပ္ၾကပါ ေျပာရင္လဲပဲ သူတို႔ နားဆင္းရဲတဲ့ စကားပဲ၊ နားဆင္း
ရဲမႈပဲ ျဖစ္ရမယ္။
သမၼာပေယာဂ ေရွ႕သြားျပဳျပီးေတာ့၊ ျမတ္စြာဘုရားရဲ႕ အဆံုးအမၾသဝါဒ သာသနာ
ကို သမၼာပေယာဂျဖင့္ ၾကိဳးစားျပဳစုလိုက္နာ က်င့္သံုးတဲ့အတြက္ က်င့္သံုးသ
ေလာက္ ေလာဘေတြ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟေတြ ေခါင္းပါး။ ေဒသနာတည္းဟူေသာ အ
ျမိဳက္နည္းျဖင့္ ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟေတြကို ျပန္ျပီးေတာ့ ေလာင္ျမိဳက္ေပးလိုက္
တယ္။
အဲဒီလို ေပးလိုက္တဲ့အတြက္ သူေတာ္ေကာင္းေတြမွာ တေပါကမၼ၊ ကိေလ
သာတို႔ကို ပူပန္ေစတတ္တဲ့ ေကာင္းမႈကုသိုလ္အမႈကို ျပဳၾကအားထုတ္ၾကတဲ့အ
တြက္ ေလာဘတည္းဟူေသာ အပူေတြျငိမ္းျပီးေတာ့ အေလာဘ၊ အေဒါသ၊ အ
ေမာဟနဲ႔ ယွဥ္တဲ့ အေအးဓါတ္၊ ခ်မ္းသာသုခ ဓါတ္ကိုကိုယ္စီကိုယ္ငွ ရၾကတယ္။
ျမတ္စြားဘုရားသည္ ဗုဒၶဳပၸါဒသုခ၊ သဒၶမၼေဒသနာသုခ၊ သာမဂၢီသုခ၊ တေပါသုခ - သုခေလးပါး ျမတ္စြာဘုရား ေဟာၾကားခဲ့တယ္၊
ယင္းသုခေလးပါးတြင္ ေရွ႕ႏွစ္ပါး ဗုဒၶဳပၸါဒသုခႏွင့္သဒၶမၼေဒသနာသုခကား ဆရာျဖစ္
တဲ့ ျမတ္စြာဘုရားနဲ႔ဆိုင္ရာ သုချဖစ္ပါတယ္။ ေနာက္ႏွစ္ပါးျဖစ္တဲ့ သာမဂၢီသုခ ႏွင့္
တေပါသုခကား တပည့္သာဝကတို႕ ျပဳလုပ္ရမယ့္ သုချဖစ္ပါတယ္။
ျမတ္ဘုရားကေတာ႕တာဝန္ေက်ပြန္နိဳင္ျပီး ေလးသေခ်ၤနဲ႔ကမၻာတသိန္း ဘုရားျဖစ္ဖို႕ပါရမီေတြျဖည္႕က်င္႕ခဲ႔တယ္ ျဖည္႕က်င္႕ခဲ႔လို႕ ဗုဒၶဳပၸါဒသုခဆိုတာကိုစာရွဳ႕သူ စာေရးသူတို႕အပါဝင္သတၱဝါခပင္းရရွိၾကရတယ္။
ျမတ္ဘုရားပြင္႕ထြန္းေပၚေပါက္ျပီးေတာ႕လည္းတရားေရေအးတိုက္ေကၽြးျခင္းလို႕ေခၚတဲ႔
သဒၶမၼေဒသနာသုခကိုလည္းျမတ္ဘုရားေလးဆယ္႕ငါးဝါပါတ္လံုး ဒီဟာကား ကုသိုလ္ ဒီဟာကားအကုသိုလ္ဆိုတာခြဲျခားသိန္ိဳင္ျပီ။
ျမတ္စြာဘုရား တာဝန္ေပးထားခဲ့တဲ့အတိုင္း ေနာက္ႏွစ္ပါးျဖစ္တဲ့ သာမဂၢီသုခ၊တေပါသုခ၊ ဒီသုခႏွစ္ပါးကို ဘုရားအလိုၾက တာဝန္ကိုယ္စီယူၾကကာ ကိုယ္႕တာဝန္ကိုကိုယ္ေက်ဖို႕လိုပါတယ္
ကိုယ္႕တာဝန္ကိုကိုယ္သိတတ္စြာ ပြားမ်ားၾကိဳးကုတ္ အားထုတ္ႏိုင္ၾကပါေစ။
(မင္းကြန္းဆရာေတာ္တရားေတာ္ကိုမွီးျငမ္းျပီးေရးသားသည္)။ ဓမၼစမ္းေရ ....
0 comments:
Enregistrer un commentaire